Ski-doo Summit freeride -11

R

RevMan

Frågan är om det med bakre saxen är hela sanningen.
I filmen från Dealer Meating som släpptes i våras så säger dom att saxen är "upp"flyttad inte framflyttad.
Att den sitter längre fram på 146" har nog att göra med att den inte skulle få plats annars.
Vet inte hur den sitter på 2012 154"

Jag upplevde inte alls att freeriden ville gå ner sig, har haft några summitar (zx-x, Rev, XP) och jag har aldrig upplevt att någon av de tidigare maskinerna haft samma förmåga att kliva upp på snön som freeriden.
Nu var det ganska bra före när jag testade freeriden och jag hade bakre saxen i övre läget men jag gillade verkligen att den inte lyfte skidorna så överdrivet men den klev fortfarande upp på snön på ett sätt som tidigare summitar inte har gjort.
Jag skrattade konstant under min provtur av freeriden iaf.

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Jag kan inte uttala mig hur stor skillnad om det ens är någon skillnad mot "vanliga" Summit 154 då jag aldrig kört nån. Har inte upplevt det som nåt problem själv och på forumen har det inte snackats särskilt mycket om det heller. Men som förklaring i dessa få trådar till varför man valt att flytta tillbaka saxen till Summitens läge på FR 154 till 2012 var att en del upplevde att elvorna "gick ner" sig lättare. Dave Norona eller vad han heter, burkarkungen, skrev i en av trådarna att han faktiskt föredrog sin Freeride framför sin Summit X så nån jätteskillnad kan det kanske inte vara.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.561
426
83
Malå/Adak
Utan att ha helt tort på fötterna vill jag nog påstå att även årets 154" Freeride har bakre boggifästena på samma plats som 146an, dvs längre fram än -11orna.

R

RevMan

Gissningsvis har det nog blivit så eftersom man har lagt till en 2a i namnet på boggien.

jasajude

Välkänd medlem
19 okt 2008
228
1
16
pite
när ni säger att ni har flyttat upp boggien menar ni då att ni har satt den i det trekantiga hålet? bara som det är eller några brickor?

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
Kan väl säga att jag var sjukligt nöjd över min freeride, höll bra och gick som en dröm, den drog både lite olja och bensin men tog dock väldigt många remmar. 12-13 stycken på 207 mil närmare bestämt. men helt klart en dröm skoter och hade inga problem med att ta lite större hopp heller!