Inga problem, är bara kul att hjälpa till
Jag vet inte hur det är med Lynx RE riktigt, om dom har förstärkt chassie precis som Ski-Doo XRS 600.
Men RE är iaf mer "racing" än dom "vanliga" Lynx sportmaskinerna, med bättre dämpare och lite extra lullull.
RS som du pratar om, det är ingen "familje racer", utan det är en renodlad tävlingsmaskin för crossbanorna.
Så är du intresserad av långturer och en skön åktur så är RS inget för dig, då dom är stenhårda i både dämpning och dyna.
Kan göra en liten sammanställning om maskinerna, och det jag skriver gäller främst 600cc nu. Ska även försöka få tag på lite bilder så ser du bättre vad vi pratar om.
Vilka årsmodeller är du ute efter? Så jag vet vilka jag ska fixa bilder på.
Ski-Doo
*MX Z 600 = "Familje-racer", klenare utrustning, standardmaskin.
*MX Z "X" 600 = Lika som standard, men har X-paketet (bättre dämpning, dyna m.m.)
*MX Z "X-RS" 600 = Som "X", men med ännu bättre dämpning, förstärkt chassie m.m, "Racing-inspirerad".
*MX Z 600RS = Renodlad tävlingsmaskin anpassad helt och hållet till crossbanan.
Lynx
*Rave 600 = Motsvarigheten till Ski-Doo's standardmaskin (vanliga MX Z).
*Rave "RE" 600 = Bättre dämpning, snyggare design m.m. (En blandning mellan Ski-Doo's "X-RS" och vanliga "X" kan man säga).
*RS 600 = Renodlad tävlingsmaskin anpassad helt och hållet till crossbanan.
Som sagt, rätta mig någon om jag har fel på någon punkt.
Men annars ser det ut ungefär sådär
