Ski-doo mach1 -97 700triple

Ockelbo 4000

Aktiv medlem
5 jan 2006
72
0
6
Hej!
skickade in min stator för felsökning/test och den är ok...då är det väl bara att testa en annan cdi då...ni som satte kulorna på att det var statorn håller ni vad ni lovade?:)

Mvh Andreas

Ockelbo 4000

Aktiv medlem
5 jan 2006
72
0
6
Hej!
Har varit lite trögt ett tag men har hittat en cdi nu som ska skickas imorrn komplett med DESS plug. så det är bara att hoppas att det är den...
Hur går det för dig vaafaan?

Mvh Andreas

_vaafaan_

Välkänd medlem
9 jan 2007
330
0
16
Norrbotten/pajala
jodå det gick bra med det problemet. vara bara att flytta på givaren som sitter utanförmagneten. tändningen var för sen. men hann köra en dag innan den började köra in vatten i ena cylindern istället så nu måste jag köpa nya oringar till toppen.

NeoSys

Medlem
19 aug 2008
28
0
1
Stockholm
Hej om det finns intresse har jag 1999 och 2000 verkstadshanböcker med elschemor och all annan info man behöver, bla ohm värden och hur man ska mäta.

Ockelbo 4000

Aktiv medlem
5 jan 2006
72
0
6
Hej!
Fick en beg.cdi och bytte den i fredags,skotern startade på andra rycket,går kanon:)
NeoSys:kan du skicka via mail?

Ockelbo 4000

Aktiv medlem
5 jan 2006
72
0
6
Tja!
Jo jag förstod att dom skulle vara stor men menade att du kanske kunde skicka en länk men det där går ju det också,håller på och tar ner den för -99 nu....

Tackar så mycket!

Mvh Andreas

Alexokx

Medlem
28 jan 2007
16
0
1
Överkalix
Har läst igenom den här tråden eftersom ja tappa gnistan när ja var ute och körde.
Låg kring 100 och så dog skotern mitt i allt. Mach 1 -98.
Kollade gnista på alla stift och det fanns ingen.
Så ja antar att det är statorn eller cdi boxen?
Har inte hunnit mäta något idag. Blir ett projekt imorgon och se om man hittar vad som är fel.
Men var sitter cdi boxen på skotern? Lätt att komma åt?

/Mvh Alex

Ockelbo 4000

Aktiv medlem
5 jan 2006
72
0
6
Hej!
Börja med att mäta upp statorn,verkar värdena ok där så kan det luta åt cdi´n men inte säkert det kan ju vara glapp i lindningarna som visar sig vi temperaturförändringar...så det är svårt att säga...men du vet ju hur jag gjorde dvs. skickade in statorn för felsök.
först då kändes det som att man kunde utesluta den.
För att komma åt cdi´n tar du bort luftburken och dom 2 förgasarna närmast variatorerna, då ser du cdi´n där under motorn och den sitter med en skruv (13mm) hylsa och lång förlängare så är den loss, sedan lirkar du fram boxen och kopplar isär alla kontakter....

Mvh Andreas