Ski-Doo Freestyle 300, någon med erfarenhet?

K

kenth

Tänkte höra om det är någon som vet något om den här lilla rackaren.
Både bra och dåliga erfarenheter.
Den är tänkt till min dotter som är 16år(läs 8år). Hon har kört lite på min 600 e-tec och så har hon en 90cc Polaris outlaw som hon kör järnet med, så hon är van att gasa.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Dfet är en bra maskin körmässigt. Riktigt lättkord och lätthanterad utan att bli tippig eller svårkontrollerad.

Just hållbarhetsmässigt är det en dröm. Vet en och annan som kört nästan 1000 mil utan att röra en enda skruv eller behöva laga något utöver vanlig service och slitdelar. Motorn är en klassiker och en riktigt hållbar konstruktion som inte sviker i första taget. Chassit är uppbyggt på väl utprovade standarddelar.

Ett mycket klokt köp.

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Jag missade parantesen. Är inte en freestyle för stor för en 8:a åring, det är ju en fullstor skoter med liten motor.

K

kenth

Jag missade parantesen. Är inte en freestyle för stor för en 8:a åring, det är ju en fullstor skoter med liten motor.
Möjligt att det är stor, men vad finns det för alternativ om man inte vill ha nån "kina-puff" till maskin. Har letat ihjäl mig efter en Ski-Doo Rev 380f men dess ägare håller hårt i dom.
Har kollat blocket varje dag sedan i sommras och det finns inte många barnskotrar för de äldre barnen, som inte vill åka 120cc. Som jag sa så kör hon full spätta på bana med sinfyrhjuling(90cc Polaris Outlaw) och hoppar 4-5m hopp. När jag sitter bakpå så kör hon våran 600 e-tec lite försiktigt men det händer lite för mycket när det är knöliga leder och hon petar på lite för mycket på gasen. Behöver en snällere maskin.