Ski doo 600 sdi baktänder.

Hans_J

Välkänd medlem
12 aug 2009
390
0
16
Öppnade upp för att rengöra remdamm osv i insuget och i reedventilerna så jag plockade upp det och rengjorde osv, satte tillbaka insug och insugsgummi osv men efter jag gjort det så baktänder den.

Någon som vet vad felet kan vara? Den går bra i övrigt men har lite konstig tomgång och efter att jag gasat på och sen släpper gasen ger den ifrån sig en ljudlig avgassmäll.

Är inte särskilt sugen på att koppla upp den mot datorn och ser helst det som en sista utväg.

Skulle behöva snabba svar eftersom jag ska vara 2 timmar i en verkstad imorgon och hade varit perfekt om man hunnit fixa det då så man har den i helgen (annars blir det tredje helgen jag blir utan).

Det enda jag kan tänka mig är att någon av membranen blivit lite böjt så att det hela tiden är lite öppet så att den får för mycket luft när man släpper gasen och den går ner på tomgång vilket resulterar i en fin avgasknall.
Låter det troligt?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Du måste nog ta upp och kontrollera med egna ögon. Troligtvis har det hänt något/blivit något när du rengjorde.
 

Hans_J

Välkänd medlem
12 aug 2009
390
0
16
Du måste nog ta upp och kontrollera med egna ögon. Troligtvis har det hänt något/blivit något när du rengjorde.
Ta upp reedkorgarna tänker du?
Jo jag får väll göra det imorgon, ingen som har någon annan ide vad felet kan vara?
 

Hans_J

Välkänd medlem
12 aug 2009
390
0
16
Nu jävlar funkar den!
Tog lös allt igen, rengjorde och fixade lite med membranen, hittade bla en bit dubbelhäftande tejp där inne :hmmmm:

Aja nu funkar den och det känns jävligt gött att få köra i helgen :eek: