Ski-Doo 2017

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Låter grymt! Kul med någon som tänker annorlunda! Känns som alla forum domineras av burant-wannabes. Återkom gärna med resultatet. :)


Vem fan är burandt?

Vi är bret rasmussen wannabes


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
616
11
18
Återkommer med feedback senare. Ska fixa en Gopro och ta lite klipp senare i vinter. Min är lite annorlunda gjort den så allround som möjligt.

Sorry ska inte highjacka tråden nå mer!

G4 är verkligen en intressant pjäs. Bara den är fri från barnsjukdommar och kommer det bli succé.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Ni som åkt summit tidigare, hur väl funkar dämparna i framvagn och boggi?
Är det en bra investering att köpa Fox/Raptor eller någon annan premium dämpare eller slöseri med pengar??
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
Är du och fluktar i g4:a tråden asker...

Sugen?
Ja jag är inte fast i något märke, visar det sig att 850in är bättre än polarisen så byter jag helt enkelt.. men det kommer inte bli denna sässong isåfall, att hämta ut en skoter i mars för fullpris är inte riktigt min grej :)
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Om det visar sig vara så bedrövligt, Finns det någon som verkligen kommer att acceptera leverans i mars?
Pudersäsongen är då över sedan länge! Bättre att köpa ny av annat märke slutet av dec alternativt köpa en billig vårmoppe typ renegade, gammal PRO etc så man överlever mars-april
Personligen åker jag i så fall vidare med min Poo och ev byter -18.

Har dock fått prel leverans V52-1
 

Nilsk

Medlem
17 nov 2016
30
0
1
Gällivare
Jag har också fått prel v1 på en svart 154". Jag hoppas på tidigare, och kommer den efter det så klarar jag mig en vinter till utan maskin... På andra sidan har dom också haft mitten på dec som prel, men dom flesta har fått sina och handlarna har osålda hemma på golvet, på så sätt ser det ganska bra ut men man vet ju aldrig!
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag var inne på Kalix maskiner igår där jag bokat, och de är vecka 1 som gäller ännu. Dom skulle dock få in en orange/vit summit vecka 48. Jag är nummer 12 som bokat hos dom, hur många skotrar brukar de rymmas i en lastbil? Gissar att först vecka 2 om ens de att man kan hämta..
 

Nilsk

Medlem
17 nov 2016
30
0
1
Gällivare
Till oss skulle det komma 10st/vecka. Då får man tänka på att det finns 4 modeller. Jag och polaren var nr4 och nr5 (båda tog 154" svart) och han sa att han "tror" dom kommer med första lasset. Det beror på vilka färger/längder som kommer först.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Nu är det 48cm i stugan i Borga.
Brukar säga min 50cm för ledåkning och min 75cm för friåkning.
Så om vi ser över 75cm i december är det nog bara att gå och köpa sig ett rep i lämplig längd.

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge!
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag är nummer 12 på svart 154. Tyckte ändå jag bokade jäkligt tidigt men tydligen inte. Blir de först i slutet på januari man får den så har man nog hunnit ta till repet
 

Nilsk

Medlem
17 nov 2016
30
0
1
Gällivare
Jag vill ju beställa lite prylar till min. Typ dekaler, boggieförstärkning och diverse. Men som sagt, kommer den efter v1 så är jag inte säker på om jag kommer hämta den och då sitter man där med massa grejer till en skoter man inte har.. Det var då tur att snön kom sent i år. Här uppe har vi typ 20cm så än kan man inte ens börja köra in den!
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Vi får kollapå hur 850 spöar ZR8000 och moddad indy 800 så länge.

[video=youtube;q4HMOhOxgVQ]http://www.youtube.com/watch?v=q4HMOhOxgVQ[/video]

[video=youtube;3QAXdmnzLW0]http://www.youtube.com/watch?v=3QAXdmnzLW0[/video]
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Om det visar sig vara så bedrövligt, Finns det någon som verkligen kommer att acceptera leverans i mars?
Pudersäsongen är då över sedan länge! Bättre att köpa ny av annat märke slutet av dec alternativt köpa en billig vårmoppe typ renegade, gammal PRO etc så man överlever mars-april
Personligen åker jag i så fall vidare med min Poo och ev byter -18.

Har dock fått prel leverans V52-1
Haha ja det var ju som sagt Yamaha handlar som sa detta när jag var där :) v1 till handlarna verkar det som..
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Vi får kollapå hur 850 spöar ZR8000 och moddad indy 800 så länge.

[video=youtube;q4HMOhOxgVQ]http://www.youtube.com/watch?v=q4HMOhOxgVQ[/video]

[video=youtube;3QAXdmnzLW0]http://www.youtube.com/watch?v=3QAXdmnzLW0[/video]

givetvis spöar ju 850:in dom andra, är ju rätt före för brp nu:hahaha:



kunde inte låta bli