Ska Jag dreva ner 1 eller 2 kugg?

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Sen vill du ha en pigg rullåkarmaskin så bör ju även variatorsidan ses över, bara en nerdrevning utan nån annan förändring lär ju kanske hjälpa lite men den kommer ju inte mata ifrån allt i hela världen, kanske lite piggare respons och holeshot men den blir knappast snabbare på tex 200m kapp axningstester.
Har tänkt på det men har inte råd nu då jag ska köpa båt men Tackar för tipset :)
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Kolla bara över, rengör, linjera in variatorerna och justera in remhöjd och klicker för rätt maxvarv samt kolla över synkningen på gasarna och justera spel på gasvajer, sen ställer du in rätt spel på vajern till oljepumpen.
Där har du några tips på hur du ska göra för att få ut max respons till en kostnad av noll kronor!!! Gör mer än man tro att ha koll på allt :)
Och naturligtvis, rengör avgasportarna.
 

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Macke78: Tackar hade ingen aning om att det var så "noga" med oljan. Hur ska jag ha på variatorn(orerna) för att få bästa respons? (Vet bara om maxvarven, hur man fixar det). Samma sak med oljeblandningen? :)
 
Last edited:

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Noga och noga, det finns ett mått man mäter efter man justerat in förgasarna, goggla på det så hittar du vad specen är och hur man gör, maxvarvet använder man clickern för att justera, har du en sekundär som är justerbar kan du ju prova att öka förspänningen lite för bättre backshift oxå. Använd goggle och sök på engelska typ "secondary clutch rev" eller så så hittar du garanterat beskrivning och bilder på din maskin, skillnaden mellan väl injusterad maskin och en som inte är det kan vara mkt stor...