Sköna Cross styren

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Helt korekt! Biltemas är mest värd pengarna. det är billigt och viker sig om du rullar och det är de som är bra, du slipper vika styrstången som är bra mycket dyrare. Renthal viker sig aldrig om du rullar men det gör som sagt styrstången rätt lätt. Så köp biltemas fatbrastyre! tror inte ens det kostar 300 någonting på 200 har jag för mig =)
Jepp, under 300:- och där sa du någonting som man inte tänker på, de flesta blir sur när styret viker sig efter en rullning men i själva verket är det ju lyckans bananer ! Då slapp man att styrstången skulle bli sne..!

:)
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Köpte biltemas, vart otroligt bra, lätt värt pengarna, plus man kan ju köpa en ny om man rullar och då har man lagt ut ca 600 kr på 2 styren ist för 1000 kr för ett! :p så tänkter iaf jag :rolleyes:
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
Har också köpt ett biltema fatbar styre och det flexar lite mer än protaper styrerna som jag kört med tidigare och det tycker jag bara är fördel. Då de andra styrerna nästan är för hårda.
De är ju löjligt billiga också man får ju 3st istället för ett dyrare styre.
Och på en snöskoter måste dom ju vara ultimata då man ev slipper böjd styrstång när man klantar till det!
 

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
ska skaffa ett högre styre står i valet mellan fly freeride och solex quad, vilket av dom här är högre? och vilket tycker ni är skönare?:) tror ni jag kommer märka mkt skillnad i höjd motför biltemas orginal?
 

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Hållbarheten mellan biltemas fatbar och ikkefatbar? hur tror ni dem skiljer sig åt? speciellt om man plockar fågelpinnen?
 

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Vet inte vilket som är högre av de två, men hursomhelst så hade jag tagit solex quad styret, har själv ett solex mini alessi styre och det tycker jag är det skönaste skoterstyret. ;)
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
widell1111 här på forumet kör med biltemas fatbar, det verkar funka bra, är skönt och ser ju bra ut.... jag själv kommer nog prova biltemas styre i vinter också... borde ju inte va nå problem så länge man inte är nå slednecks wannabe´s.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Själv kör jag med ett:

Universa Solex Mini Alessi
Universal styren är tillverkade i 7075 alu.
Bredd 760mm
Höjd 118mm
Pullback 42mm

Tycker att det är ett grymt skönt styre och det håller bra, hängt med nu ett tag, blir 3:e vintern för styret på skoter nr 2. Första vintern så glömde jag att isolera handtagsvärmarna så då frös jag.. Nu är det eltejp i mängder ;)

 

Galning_

Aktiv medlem
17 jan 2008
98
0
6
Guldkusten
Fly Racing Aero Taperd styren. -7075 flygplansaluminium för högsta hållbarhet. 28,6 mm vid fästpunkterna. Längd 775mm offset 45mm Höjning 130mm
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Ska själv köpa biltemas Mini MX, verkar riktigt skönt faktiskt. Sen så är ju priset också en fördel: 259 kr :rolleyes:

Mått på det är, Bredd: 732 mm. Höjd: 100 mm. Sweep: 63
 

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
jo jag såg det men jag tycker det är nästan lika högt:hmmmm:
det jag har nu är 99mm högt och mini mx är 100mm, eller är det jag som svamlar?