Sköna Cross styren

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
Nu står jag i valet mellan FLY minibend eller solex Quad , vilket tycker ni?
 

Jääänz

Välkänd medlem
31 aug 2006
246
0
16
skellefte
jag var på biltema i måndags och provade att hålla i styret, det känndes riktigt bra faktiskt.

ska upp till lule igen nästa vecka, och då funderar jag på att köpa ett.
 

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Någon som har testat biltemas styren än? + fästena?

Tål de rullning? Är de mkt sämre i hållbarheten? osv

:)
 

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
Köpte ett biltema styre idag får testa hur länge de håller, verkade ganska skönt iaf. Har dock inte testat fästena.
 

crilleford

Medlem
3 apr 2008
6
0
1
Docksta
Hmm...Fly-freeride är superskönt men väldigt högt, använder det själv tillsammans med en 4" höjjare samt fatbaradapter, annars kanske fly-minibend, inte lika högt.
 

Bodan

Välkänd medlem
1 aug 2008
116
0
6
Skellefteå
fly mini bend eller fly freestyle sen har du ju pro taper och renthal dem är bra med ;)
själv ska jag köpa ett fly mini bend :D
 

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
någon som köpt biltemas "mini mx" styre?
Har inte provat det men det verkar vara sköna mått iaf. Och hållbarheten då ? Det borde ju inte hålla sämre än biltemas oversize (802cm breda) styre och det har ju fått riktigt bra kritik för priset... Visst detta är lite högre men mycket smalare !!
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Är väl inte helt rätt att kritisera biltemas grejer bara för att det är biltema. Många gånger brukar billiga grejer vara nästan lika bra som dyra.
Köp, testa och fungerar det inte så är det ju bara att köpa nåt annat. Det är ju bara någon hundring det gäller.
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Renthal är ett fint märke.

Provat Biltemas styre? Dock värdelöst om man råkas rulla men om man kör lungt är det ju ett bra altenativ ca 300kr.
Helt korekt! Biltemas är mest värd pengarna. det är billigt och viker sig om du rullar och det är de som är bra, du slipper vika styrstången som är bra mycket dyrare. Renthal viker sig aldrig om du rullar men det gör som sagt styrstången rätt lätt. Så köp biltemas fatbrastyre! tror inte ens det kostar 300 någonting på 200 har jag för mig =)