Skälsjön 26/2?

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
kanske det finns viss risk för men jag vet inte riktigt.

bästa vägen från Öije har jag inte en aning om eftersom jag inte ens vet vart det ligger. Men enklast öht om man kommer från timråsidan är väl att antingen köra den väg som polxlt skrev här nedan alt kör älven upp in i Liden och komma in till skälsjön från nordväst. Den vägen tog jag förra året. Men en tid kanske ska vara fint att bestämma. De börjar kl 11 enligt widelakes hemsida och räknar man med ca 2 timmar resväg så borde vi väl träffas vid 9.30-10 snåret senast?

polxlt vi kan väl åka gemensamt om det inte är några fler som tänkte hänga på :)
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Vilken väg tänkte du åka hem sedan?
Jag föredrar älven hem då det tar minst tid för min egen del.
Ja 9.30 snåret låter bra
 
Last edited:

muraren

Ny medlem
24 feb 2011
4
0
1
Sörberge
Hej!
Kan vi bestämma att vi träffas på älven 9:30 vid korsningen till snägdenstugan? Så kan vi väl bestämma färdväg där? :)
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Då jag kommer ut vid Frölandsbodarna nr 7 på kartan, så väntar jag gärna där 09.30, om vi ändå ska åka älven upp.
Ligger alltså snett upp mot vänster från korsningen vid snägden sett, bara att följa ruskade leden på älven snett rakt över
För mig det ska finnas ett litet vattenintag där

Vi kan väl byta mobilnr, maila mig på larnik2@telia.com
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Varför bara inte skriva på alla möjliga ställen att dom som vill åka i trupp samlas på älven en viss tid
säg kl8,30 nedanför kanotklubben och där göra en överenskommelse hur ni åker + att man kan tanka
osv och har man tur så kommer det med en som vet bästa färdväg lr så får ni improvisera lite, ju fler
som hakar på desto bättre om det blir nåt trassel med diverse pryttlar och till sist- kom inte hem med
samma sled för då har ni inte provat nåt nytt =)
 

Puman

Medlem
3 nov 2009
40
0
1
43
Stavreviken
Hallå!
Vi har tänkt att åka och vi kommer försöka vara vid kanotklubben vid 8:30, måste tanka först. Inget best ännu om färdväg. Kul om det blir några stycken. :)
/Sara & Jonny Mårdner
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Hallå!
Vi har tänkt att åka och vi kommer försöka vara vid kanotklubben vid 8:30, måste tanka först. Inget best ännu om färdväg. Kul om det blir några stycken. :)
/Sara & Jonny Mårdner
Hälsa Jonny från mig :) åkte med han upp förra året. Kör ni från Söråker i år eller utgår ni från ngt annat ställe?

Sv: skälsjön 26/2?
Ursprungligen postat av Ulmerkott
sen vet jag inte riktigt vart lundevallen är


Lundevallen är precis ovanför kraftverket i Bergeforsen. Norra Lundevallen nedanför Ridhuset och Scoutstugan, och Södra Lundevallen invid Ishallen och Gymnasieskolan...
Om snubben hade skrive lundevallen så kanske ja hade fattat stog Öije men det kanske e samma sak va vet ja.. :)
 

Puman

Medlem
3 nov 2009
40
0
1
43
Stavreviken
Hälsa Jonny från mig :) åkte med han upp förra året. Kör ni från Söråker i år eller utgår ni från ngt annat ställe?
Det har jag nu gjort. :smile1: Vi kommer köra från Stavreviken eftersom det är där vi bor nu. Åker du också från älven vid 8:30?
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Det har jag nu gjort. :smile1: Vi kommer köra från Stavreviken eftersom det är där vi bor nu. Åker du också från älven vid 8:30?
Ja jag tänkte ta mig dit men vet inte riktigt vart skoterklubben håller till. Tänkte att jag tar mig mot punkt 7 där det går ner mot älven vid lagmansören ungefär. Annars kan jag stanna vid antingen lundevallen eller svedje kvittar för mig. Kommer med en grå lynx ranger mountain och har typ svarta kläder. Skriv in här vart ni hade tänkt vänta så åker jag förbi där, skriv dock inte kanotklubben för den har ja inte en aning om vart den är haha
 

Puman

Medlem
3 nov 2009
40
0
1
43
Stavreviken
Ja jag tänkte ta mig dit men vet inte riktigt vart skoterklubben håller till. Tänkte att jag tar mig mot punkt 7 där det går ner mot älven vid lagmansören ungefär. Annars kan jag stanna vid antingen lundevallen eller svedje kvittar för mig. Kommer med en grå lynx ranger mountain och har typ svarta kläder. Skriv in här vart ni hade tänkt vänta så åker jag förbi där, skriv dock inte kanotklubben för den har ja inte en aning om vart den är haha
Kanotklubben ligger vid älven där man kör upp till OK Sörberge tror vi.