Skälsjön 26/2?

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Sv: skälsjön 26/2?

är den på samma ställe som förra året? Inte omöjligt att jag åker upp, tog älven från Söråker upp förra året och det gick helt okej, vet inte hur isen ser ut på älven i dagsläget dock men det borde väl inte vara några problem :)
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Sv: skälsjön 26/2?

Verkar vara väldigt dåligt med is under kävstabron.Det kanske går att köra över vägen istället bredvid bron mot campingen?
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Sv: skälsjön 26/2?

jo ja hörde av en kollega på jobbet att det var lite dåligt med is under bron men det går väl att köra över vägen alt köra inlandet hela vägen upp. Förra året när jag va dit körde vi älven upp och inlandet ner igen. Själv utgår jag från Söråker och ja åker gärna upp med några fler om det är några som ska dit. Går att sammanstråla lite överallt :)
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Sv: skälsjön 26/2?

Ja, jag läst på TSSK hemsida i gästboken att tipset var att köra upp vid campingen vid kävstabron och över vägen. Verkar inte vara rekomenderat att köra under bron.

Jag utgår från Timrå iallafall.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Sv: skälsjön 26/2?

19 februari 2011 17:23 av stefan
Is kävstabron
vi åkte älven från indal till b-forsen förra helgen och det var lite uppståvatten här och var men inget allvarligt och efter denna helg måste allt vatten fryst bort!

står på widelakes gästbok :)

indals skoterklubbshemsida hittar jag följande

19 februari 2011 21:41 av Lars
Älven
Fint före på älven mellan Lundevallen och Indal. Ä bare å ååk.

sen vet jag inte riktigt vart lundevallen är :)
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Sv: skälsjön 26/2?

verkar vara några som är sugna på att åka till skälsjön. Sett någon fråga i tssk gästboken (förövrigt brukar jag kalla mig vid mitt riktiga namn där; Anders) och det skulle väl vara bra om vi som är sugna att åka upp bestämmer färdväg och plats där de som vill åka i samlad trupp kan sammanstråla.

Jag är öppen för förslag :heh:
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Sv: skälsjön 26/2?

Jag tänkte isåfall åka från timrå, och ta älven till Indal och sedan vidare.
Jag skulle isåfall kunna åka ner till älven (och vänta där) där man åker upp mot timrå-vävland.
(Niklas)
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Färdväg från älven vid timrå sett:
Älven vid timrå-Kävstabron-Indal-Bjässjön-Bredsjön-Rotmyran-Stor Öratjärnen-Skälsjön
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Vet av minst 2 st som är lite tveksamma att åka älven enbart för att de tycker det är så tråkigt att bränna upp hela vägen haha men jag ska ta mig ett snack med dom. Förmodligen måste jag nog tanka i Liden för att ha en chans att ta mig hem igen, när vi åkte förra året var det nog tur att man fyllde på där iaf. Men att mötas på älven funkar för min del iaf
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Vet av minst 2 st som är lite tveksamma att åka älven enbart för att de tycker det är så tråkigt att bränna upp hela vägen haha men jag ska ta mig ett snack med dom. Förmodligen måste jag nog tanka i Liden för att ha en chans att ta mig hem igen, när vi åkte förra året var det nog tur att man fyllde på där iaf. Men att mötas på älven funkar för min del iaf
När du skriver tanka i Liden menar du då eg. Indal?
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
nej tänkte mer på att tanka i Liden på macken innan man kör upp där, gjorde vi förra året när vi åkte. Blir en bra sväng så det kan vara bra att slänga i en liten slurk där uppe :)

Från Sörberge ner till älven kan det inte ta lång tid, från mig i Söråker tar det kanske en halvtimme/40 min att ta mig till älven MAX :)

det är väl bara att vi bestämmer en tid, vet inte riktigt när de börjar där uppe men det tar nog iaf 1-2h upp.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
fast det beror som sagt på vilken väg man tänkte ta. Vet inte ens om macken är kvar i Indal? kanske är någonting ni vet? Det lär väl vara närmare att köra upp vid Indal ser jag nu när jag tittar på kartan än att köra älven hela vägen till Liden. För mig spelar det mindre roll men kan ja tanka i Indal skulle det vara toppen, tror ja får svårt att klara mig hela vägen annars med mitt törsta gamla åbäke :)
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
enligt information av en jag jobbar med finns pumparna kvar och de tar kort numera :)
 

Vike

Medlem
11 mar 2010
6
0
1
Hej...
Vi är ett gäng som kommer att åka från Öije.
Vilken blir den bästa vägen?
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Ja, det har jag också fått bekräftat att pumpen tar kort också.
Men det verkar som om många ska åka från Indal och risk finns kanske att "soppan" töms