Sidewinder b-tx vs mt-x

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
714
79
28
Norderåsen
Ja se på fan, Sidewinder har rundare intag. Sedan är ju lyktan annorlunda. Nu är jag lite partisk men just lyktan gör att Arctic ser lite tuffare ut.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Man kanske skulle kolla hur de är på min Sidewinder XTX 141 SE -17.

Vad kan man köpa för att fixa till detta, om man skulle vilja det?
Skickat från min iPhone med Tapatalk[/QUOTE]

Jag har läst för lite om just detta problem att motor & variatorn inte linjerar men jag antar att de bara är att lossa motorn och flytta den och eller bara flytta sekundärvariatorn mer inåt (om de är möjligt?). Just denna film måste ju vara ett extremt stort fel typ att motorfäste lossnat för jag tror knappast Yamaha gjort så stor justeringsmån men vem vet?
 
Last edited:

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
714
79
28
Norderåsen
Det fanns fler filmer i den serien om man säger så på youtube och där framkommer det att de svarvade sekundäraxeln för att få det att linjera.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Det fanns fler filmer i den serien om man säger så på youtube och där framkommer det att de svarvade sekundäraxeln för att få det att linjera.
Ja de va som fan att man måste svarva i värsta fall. De skilde ju närmare 5mm i offset på de sämsta fallen.
Om man inte har dåligt ögonmått så ska man absolut minst kolla remlinjeringen som filmen visar. Mäta offset är mer seriöst men ögonmåttet skvallrar helt klart om de är tokfel.
 

Allee

Medlem
26 okt 2017
26
8
3
Svårt det här,
Jag har ju som sagt en pro rmk idag jag börjar fundera lite kring mtx nu 😂

Är de snarlika vad det gäller varmgång? Aldrig upplevt några problem med rmk,n och körde hela säsongen. Visst rivarna nere hela tiden typ.

Känns som om jag kommer vilja ha 36” framvagnen på Sidewinder. Vissa säger att det blir så himla vingligt på led etc men går man från 36” framvagn utan krängningshämmare på en 5år gammal skoter med slut dämpare så borde mtx kännas go-cart i jämförelse.

Sett en del som bytt framvagn på btx till mtx nämligen.
 
Reactions: trixa

Kiane

Medlem
22 sept 2017
21
7
3
Svårt det här,
Jag har ju som sagt en pro rmk idag jag börjar fundera lite kring mtx nu 😂

Är de snarlika vad det gäller varmgång? Aldrig upplevt några problem med rmk,n och körde hela säsongen. Visst rivarna nere hela tiden typ.

Känns som om jag kommer vilja ha 36” framvagnen på Sidewinder. Vissa säger att det blir så himla vingligt på led etc men går man från 36” framvagn utan krängningshämmare på en 5år gammal skoter med slut dämpare så borde mtx kännas go-cart i jämförelse.

Sett en del som bytt framvagn på btx till mtx nämligen.
Borde väl gå och köpa till tunnelkylaren till en mtx annars om det inte fungerar. Köp en mtx, du blir säkert nöjd. Den lär ju inte gå varmare än din rmk.
 
Reactions: Allee

Kiane

Medlem
22 sept 2017
21
7
3
Nytt är ju alltid nytt men det är ju i slutänden upp till dig om du tycker att det är värt det :) Inte mycket som skiljer mellan dem förutom att den nya har de uppdaterade kontrollerna på styret.
 
Reactions: Allee

Allee

Medlem
26 okt 2017
26
8
3
Så är det ju. Visade sig nu att det är en polares polare som haft den beggade. Ska snacka med honom. 👍🏻
 

Hobbrix

Medlem
4 apr 2019
8
0
1
31
Junsele
Bättre dämpare, annan utväxling vad jag förstår. Sen har de äldre modellerna av LE även rumpvärmare vilket är skönt efter en kall dag på fjället. Sen är ju såklart en mtx en bättre lössnömaskin men tycker btx är en riktigt grym crossover. Jag satte även extradynan så familjen kan åka med.
Står i valet mellan mtx å btx de enda ja funderar på är hur går btx på rulle blir mattan för klen för å åka rulle
Med ?