Sekundärvariator F7, glapp och slut?

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
min är ochså slut , jag gilllade som bekant inte DD tidigare , efter att skruvat i sekundären blev de ännu värre , ngt måste vara felkonstruerat då den gigantiska inre bussningen slits ut ? å till råga på allt går den inte att byta ! blir att byta hela skivan ,
små vidriga runddragna loctitade torx skruvar , nää fy fn , den som sitter på en 97:as zrt är helt överlägsen på alla sätt ....
 
22 feb 2007
12
0
1
Ingen här som skulle kunna förklara för mig Hur man tar isär sekundären (06:a) i vilken ordning man ska göra allt osv? :) Vore väldigt uppskattat.
 

boggy

Aktiv medlem
6 nov 2007
78
0
6
Jag fick nyss tillbaka min sekundär från en verkstad som svarvat och gjort en ny bussning !
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag skruvade just ihop en som fått nytt lager av mats lager :) jag har tagit dom fräsha bussningarna från en annan (givetvis nyskick på ena sidan skrot på andra) å monterat shift assist kit ......

06:ans f7 har den nya med större skivor å annan bättre helix än M och CF som fick det först 07 ...

jag tar först bort remspänningen (vänstergäng) , tar sedan en gängad stång å spänner ihop den , lossar 9 st torxskruvar T20 som håller helixen i skivan (man bör värma bort loctiten så man inte drar sönder skruven) , sen tar jag isär den å knackar ut rörstiften som låser rullaxeln från insidan av skivan , sen får man trycka ut den så man kan ta tag i den med en polygrip å dra ut den ..