Sdi ho 600

Oscarnn

Medlem
9 jun 2012
22
0
1
Örnsköldsvik
Hej sitter i fjälls nu och skoter jävel går piss! Det är en sdi ho 600 07 det blir som ett varv stopp då man drar på och har fan ingen ork.. Har bytt kolvar för 17mil sen kört in riktigt kollat reeds alla säkringar är hela nya br9ecs för 2a gången.. Bytt alla packningar osv va fan skare vara för fel ?:Cry:
 

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
har för mig att polarn min som kör sdi 600 kör br8 lr nåt? han sa att ngn sagt till han att sdi:n käkar br9 stift, är inte helt säker påt.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Mm min 600sdi käkade br9ecs hela tiden. Klart bättre med br8ecs, br9eya körde jag också med och dom funkade lika bra som br8ecs men dom är billigare.
 

Oscarnn

Medlem
9 jun 2012
22
0
1
Örnsköldsvik
Har kört på 3 omgångar br9ecs och alla funkar än byter bara för att ha fräscha grejer. Kan tipsa om att inte köra annat än br?ecs modellerna för dom andra kan slå ut tändboxen. Hittade iaf felet. Det var vakuum slangen till avgasportarna som lossnat så nu går den som en klocka igen! :D
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Har kört på 3 omgångar br9ecs och alla funkar än byter bara för att ha fräscha grejer. Kan tipsa om att inte köra annat än br?ecs modellerna för dom andra kan slå ut tändboxen. Hittade iaf felet. Det var vakuum slangen till avgasportarna som lossnat så nu går den som en klocka igen! :D
Inte rätt!

Man ska alltid köra ett stift med R. bR9eya exempelvis. Ecs är enbart för att motverka spikningar.