sdi 600

Burré

Välkänd medlem
7 dec 2006
300
0
16
Östersund
okey det låter ju fin fint...men 05s lynx måste ha haft skidoos -04 sdi för den gick lika dåligt som den andra. om man låg å mata efter led eller sjö just innan den sk varva ut så dog dom, för en halv sek bara sen full fart tills man nästan sträckt ut den igen.
Problemen måste vara åtgärdade, annars verkar det som man fått ett fin fint exemplar.
Min drar 2.2 l/mil vid hårdkörning och har efter isen aldrig haft tendens till att dö fram & tillbaka, sticker upp till 8100 r/pm på en gång.
Mvh.

bubbaa

Aktiv medlem
9 mar 2009
68
0
6
Boden
LITE OT.

köpte mig en re 600 sdi -08 idag, grymt nöjd med skotern, sitter ett vkitt, singelpipa + slutburk som ger 5hk mer, detta är bänkat och testat nyligt av ägaren och endast gått 2 mil, men ska åka nån enduro tävling så måste väl göra mig av med det, slp powder pro skidor! den går som ett skållat troll alltså, du har ingen choke på sdi utan bara dra i snöret så startar den, har inte provat i riktig kyla men han sa att det inte var nå problem, eftersom att det är släkt till mig så ljuger han då inte. Du ska se till att fixa nå kablar, fetta in dom för att slippa fuktproblem i kablarna så att check engine lampan lyser utan orsak, det är fuktproblem tydligen. Sen är det ju fettet på lagerna som ska fixas. Känner inte alls det där "lagget" som folk pratat om, den är riktigt vass faktiskt, grymt nöjd!

6

600xrs

Även jag kör 600 sdi, och har inget problem med att den ska dö.
Det där med lagrena hade jag dock ingen aning om, så det blir nog att fetta in i slutet av säsongen.

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Även jag kör 600 sdi, och har inget problem med att den ska dö.
Det där med lagrena hade jag dock ingen aning om, så det blir nog att fetta in i slutet av säsongen.
Kan någon som vet ge en bra förklaring om det där lagret, aldrig hört talas om det men vill gärna veta för funderar på en rev 600 sdi till nästa säsong:)

6

600xrs

Jag skulle rekomendera alla som kör sdi, iallafall rev, att kolla upp spjällhusen och reedkorgarna.

Jag hade en handfull med remdamm i mina spjällhus och korgar.