sdi 600

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
vad e det för skillnad på 600 sdi -07 och sdi -08 som sitter i xpn? e det samma som i 800 snurrorna att det är det där fettet på lagrena som man bör fylla på (byta) vid 600-700 mil?
hur e dessa när dem e kall? hur startar man dem kall?:hmmmm:
aldrig provat nån sdi...
mer tips och erfarenheter om dessa motorer!!!

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jaha de låter helt otroligt! hur e dem att starta när dem e kall? det är en sån skoter som du har som jag e tänkt att skaffa!

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
33
Östersund
jaha de låter helt otroligt! hur e dem att starta när dem e kall? det är en sån skoter som du har som jag e tänkt att skaffa!
Ja man behöver ju inte choka eller något, min har alltid startat på första draget! =) Går som ett skott med hårdare primärfjädare andra viktpinnar och nerdrevat 2 kugg + 44as matta och slp powder pro skidor då hittar du ingen bättre skoter :D

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jaha vad grett! ok men jag lär nog köra original om de blir en! har nog inte råd med allt de där extra..:argh: men de lär nog vara rolig skoter original också eller?!

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
men de lär nog vara rolig skoter original också eller?!
e det samma på dessa motorer med fettet på vevaxeln? :hmmmm2:

4

426H

PTO-sidan?:hmmmm:
Så man måste fetta in det här flera gång per säsong?
Nej, det verkar kunna hålla tätt allt mellan 500 och 2000 mil. En teori är att det är remsprängningar som kan skada packboxen och göra att fettet börjar sippra ut.
Därför kanske det är lite vanligare på 800:eek:r.

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Ja man behöver ju inte choka eller något, min har alltid startat på första draget! =) Går som ett skott med hårdare primärfjädare andra viktpinnar och nerdrevat 2 kugg + 44as matta och slp powder pro skidor då hittar du ingen bättre skoter :D
blev lite sugen på en sådan xp 600 sdi -08 allt e fixat med drivaxel å vändhjul mm. å ska bara va att tuta å köra. tuggar dom remmar?? eller nå annat man bör känna till å hur mkt drar de per mil. had en -04 sdi å den drog ungefär 3-3,5 liter milen. ägaren innan bekräftade detta å en lynx sdi -05 samma sak.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
nu har ju jag en xp sdi 600 -08! varför köpte jag inte den förra året? hur skön skoter som hellst! äter inga remmar alls, kört 86 mil på 197 remmen nu och ingen tendens på slitage... ok lite men kör nog 20 mil till på den! xp chassiet e ju underbart. den drog när den var ny ca 1.3 långkörning och nu drar den ca 1.7 blandad så de e godkänt!
det jag funderar på e om man ska ha en 44 matta eller en 51 matta? kör mycket löst! tips!!! vart kan man hitta 51 matta till dessa? ska finnas har jag hört..
det ända jag stör mig på är att om man kör fullt efter en led sen viker rakt ut i ca 1 meter löst då sakkar den ca 1000 rpm!?:mad: och det är inte filtret som många tror! vad ska jag göra???

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
okey det låter ju fin fint...men 05s lynx måste ha haft skidoos -04 sdi för den gick lika dåligt som den andra. om man låg å mata efter led eller sjö just innan den sk varva ut så dog dom, för en halv sek bara sen full fart tills man nästan sträckt ut den igen.
läser om nå stag man sk efter montera på xp för att minska remslitage, vad är detta?? såg på blocket

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
det där staget är mer till för en summit 800 som kör hårt! dem har så mycket mer belastning än en kort 600! den styvar upp chassiet så den inte blir lite sne och sen käkar rem! så jag ska nog inte sattsa på detta men vill man så e väl de bara bra!
de jag ska göra med min e att montera annan matta blir nog 44 sen dreva ner 3-4 kugg sen lite höjare till styre men inte högsta summit höjaren.. får se om de blir nå v-kitt jag lägger nog dem pengarna på soppa ist..;) får bli nöjd med 44 och dreva..
tror ni de går köra sidres då det är ju som kul de!:rock: