Samsung Galaxy S2 Vad tycker ni?

OggeE

Välkänd medlem
16 okt 2011
162
0
16
Burträsk, Skellefteå
Tjenare
Jo Jag funderar på att köpa en Galaxy S2 nu när gamm mobilen valde att strejka ;D
Men vad tycker ni som har den om den? Vad är bra eller dåligt med den, säg vad ni tycker om den.
 

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Det är en snabb och trevlig telefon, men som kannringen sagt så är den rätt plastig. (en polare har den) Jag har en LG Optimus 3D och den känns mycket mer gedigen.

Om du har lite is i magen så är ju Samsung Galaxy S3 på ingång och med den verkar dom ha gjort telefonen i annat material, och därför är den mycket mindre plastig. Sen har du även 4kärnig cpu. (overkill men kul)

MEN, S2:an är absolut ingen dålig telefon, är du sugen på den så köp! :)
 

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen
Om du har lite is i magen så är ju Samsung Galaxy S3 på ingång och med den verkar dom ha gjort telefonen i annat material, och därför är den mycket mindre plastig. Sen har du även 4kärnig cpu. (overkill men kul)
Precis! Och så har ju S2:an varit ute ett bra tag nu, risken är att du köper och sen om nån månad ser den i butik för halva priset då nästa generation kommit ut. Jag köper då aldrig en telefon som varit ute mer än ett par månader
 

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Jag har haft min S2 i över ett år nu och är kanon-nöjd! Lite plastig som sagt men förutom känslan så innebär det inget problem och det är egentligen bara första gången man tar i den som man får det intrycket. Med gorillaglas i skärmen så är den extremt reptålig! Jag bär den i framfickan med mynt, nycklar o.s.v och visst har den små tunna rispor men ingenting mot t.ex iPhone.
Som alla smartphones så drar den batteri och jag laddar den varje natt. Om man orkar så kan man ju slå av Wi-Fi, 3G och blåtand när det inte används och då räcker den åtminstone 3 dygn.
S3:an blir spännande och senaste Xperia fick ju bra betyg också. Min förra var en Iphone 3G och den var bra på sitt sätt men att jämföra dem är nog ingen idé. De som väljer Apple gör det av ett skäl men personligen föredrar jag Android.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Glömde säga det att skärmen på S2:an är AWESOME! :) Otroligt ljus och grymma färger.
Det var snack om att SuperAMOled skärmen skulle skippas på S3 och det vore verkligen trist.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Kanske plastig, men måste säga att jag älskar hur lätt den är. Blir nästan jobbigt att leka med en iphone när man är van;-)
Har du små händer (som jag) är den gränsfall till stor, men är man byggd som en man (inte jag) så är det inga problem. Tunn och bra, sen att swype ingår är kung, kaj bli galet mkt felskrivningar men sparar mkt tid.

Enda nackdelen jag upplevt är att den blir väldigt varm vid spel (kanske alla blir?) Och batteri tiden, min MÅSTE laddas varje kväll, gärna oftare. Dock lite lur att jag själv misshandlat batteriet:p

Tyvärr för dålig för att kunna säga prestanda mässigt, men typ två omstarter på snart 6 månader(p.g.a buggning) anser jag är bra betyg:)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

fhultin

Välkänd medlem
18 jan 2011
124
0
6
Sundsvall
har själv en och är mycket nöjd! framför allt nöjd med kameran och att den är oerhört snabb och allt flyter på bra =D
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Min kvinna, bror och syster har alla tre spräckt skärmarna på sina S2.
- Såg när det hände den ena, verkar otroligt känslig.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Bästa telefonen just nu enligt mig. Jag skulle personilgen inte köpa en ny modell framför en gammal beprövad.

Hade Optimus 2 x tidigare men den höll på att göra mig flintskallig.
Den här behöver man ju aldrig ens starta om!
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Bytte från Desire HD till S2, den var lättare men fortfarande samma usla batteritid för mitt användande. Har ny bytt till Samsung Nexus och tycker den är vassare än S2.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Har en och är supernöjd, lite väl känslig skärm kanske om man jämför med tex iphone4. Men på alla andra punkter anser jag att den är bättre.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Har haft min S2 i snart ett halvår och är sjukt nöjd fortfarande. Stör mig inte alls på att den är plastig som vissa skriver. Grym skärm och riktigt snabb. Batteritiden är ju så beroende på vad man använder för funktioner. Jag har alltid Wifi och GPS påslaget och klarar lätt en dag även om man pillar mycket under dagen. Nån gång när man haft igång hockeystats med 10sek uppdateringsintrevall några timmar kan den ta slut mot kvällen.
 

OggeE

Välkänd medlem
16 okt 2011
162
0
16
Burträsk, Skellefteå
Beställd för ca timmen sen men nu har jag ett nytt problem vilket skal ska ja köpa står mellan dessa:
http://www.skaloutlet.se/galaxy-s2-carbon.html Detta ska tydligen vara gjord att äkta kolfiber så drf blev jag väldigt sugen på detta men även dessa...
http://www.phoneart.se/product.html/hybridbumper-svartvit?category_id=129
http://www.phoneart.se/product.html/alloyblade-svart?category_id=129
http://skinz.se/samsung-skal/galaxy-s2-skal/samsung-galaxy-s2-skal-skulls-reaper-sii?zenid=9e9b11624767b779803345dc5a3500c3

Skriv vilket ni tycker om, så kanske det blir lättare att bestämma sig :D
 

OggeE

Välkänd medlem
16 okt 2011
162
0
16
Burträsk, Skellefteå