Sådär, då var motorn stulen! Rotax 800 -02 (mxzx)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Det lär nog bli väldigt svårt att få hjälp av polisen, för att inte säga omöjligt

Men du kan ju alltid prova gåt dit att säga att du har vittnen som har sett personens bil på platsen runt tiden då motorn var stulen, är dessa personen kända för liknande brott tidigare kanske polisen är lite mer villiga att fara ut och kolla iaf

Men känns man polisen rätt så ska dom nästan ha motorn i knät om dom ens ska orka agera
Obsevera!

Det är inte poliser som "lägger ner" fall, eller inte ids åtala någon.

Det är ÅKLAGARNA som inte vill driva igenom fallen!
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Obsevera!

Det är inte poliser som "lägger ner" fall, eller inte ids åtala någon.

Det är ÅKLAGARNA som inte vill driva igenom fallen!

Det handlar inte heller om att vilja, utan om att åklagaren redan från början bedömer att det inte finns några möjligheter att nå en fällande dom. Finns bara möjligheten driver de frågan, eftersom det är deras jobb.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Obsevera!

Det är inte poliser som "lägger ner" fall, eller inte ids åtala någon.

Det är ÅKLAGARNA som inte vill driva igenom fallen!


skrev fel där menar att polisen lägger ner utredningen i bästa fall, oftast blir det aldrig någon riktig utredning
 

Qnage

Välkänd medlem
7 jan 2008
156
0
6
Luleå
Björx!? ja bor inte så långt därifrån, nu blir ja lite orolig


förjävligt, hoppas du får fast dom!
 
Last edited:

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Tänk på att hela motorer kan säljas utan att dom är stulna, t.ex en kvaddad halvförsäkrad skoter..

Nåja, motornumret borde väl gå att kolla upp..

Beklagar sorgen..
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
pettan: vad sa polisen när du anmälde inbrottet har dom ens varit ut och tittat?

När jag hade inbrott i bilen medans den stod på bilfirma så fick jag nästa dra polisen dit i örat
 

pettan86

Välkänd medlem
27 okt 2007
106
0
6
Luleå
pettan: vad sa polisen när du anmälde inbrottet har dom ens varit ut och tittat?

När jag hade inbrott i bilen medans den stod på bilfirma så fick jag nästa dra polisen dit i örat
Polisen har inte varit där, däremot en kriminalare. Kollade faktiskt efter fingeravtryck men hittade inte nåt.
Lånade med sig variatorskyddet för att titta på men hittade inget där heller.
Men jag har dokumenterat allt med foton.
Tänkte städa upp i garaget under helgen.
 

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
Kanske bäst att köpa en gps sändare man kan gömma i skotern om man bor i lite större samhällen.. men dom är väll lite dyra..
 

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Kan ju kanske börja vara läge o stöldmärka delarna i skotern, för lås o dyligt är trots allt bara bra mot ärligt folk, för vill nån in så tar dom sig in.:mad:

Man kanske skulle prova med en trådlös övervaknings kamera, för dom börjar ju vara rätt billiga nu trots allt och man får ju ut 8 timmar på en video med longplay , även om man inte kan använda videon i rätten så kan de ju vara kul att själv få veta vem som har för långa fingrar (o alla vet ju att långa saker går ju alltid att korta lite) :cool:
 

pettan86

Välkänd medlem
27 okt 2007
106
0
6
Luleå
Idag blev det klart med bolaget.
Det blir inlösen av skotern. Det var väl iofs väntat med tanke på vad det säkerligen skulle kostat att repa upp den.
Men jag är nöjd. Fick iallafall tillbaka de pengar jag köpte den för.
Dock har man ju hunnit lägga ut lite pengar på grejjer till den men det kan ju inte hjälpas...
 

_pesan_

Välkänd medlem
5 nov 2006
124
3
18
Överkalix
Sv: Sådär, då var motorn stulen!

Vet ej hur vajrarna och kablarna såg ut men kylarslangarna var iallafal avrivna så jag gissar att det är samma med vajrar och kablar.
Skotern stod i en garagelänga (typ lägenhetsgarage) och det fanns brytmärken på höger sida om porten.
Det blev även stulet lite bilgrejjer, bromsok bak till w124 kombi, stötdämpare och fjädrar till w123 fram. Allt nytt... Fy fan va surt...

Ja du det är mkt möjligt att den finns i ökx...
Nästan mest troligt om man nu kan säga så.

Varför tror alla att det bara bor tjuvar och knarkare i Ökx! Blir förbannad! :mad:
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Kan ju kanske börja vara läge o stöldmärka delarna i skotern, för lås o dyligt är trots allt bara bra mot ärligt folk, för vill nån in så tar dom sig in.:mad:

Man kanske skulle prova med en trådlös övervaknings kamera, för dom börjar ju vara rätt billiga nu trots allt och man får ju ut 8 timmar på en video med longplay , även om man inte kan använda videon i rätten så kan de ju vara kul att själv få veta vem som har för långa fingrar (o alla vet ju att långa saker går ju alltid att korta lite) :cool:
Varför skulle du inte kunna använda den i rätten? Så länge det inte är offentlig plats är det bara att filma på. I ditt eget garage är det ju en klar icke-fråga.

För en tusenlapp får du en trådlös kamera och programvara. IR-styrd om du vill, så den startar filmningen bara när det är någon rörelse. En bra idé om man vill slippa stölder alternativt sätta dit dem som gör det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.