Sådär, då var motorn stulen! Rotax 800 -02 (mxzx)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Det som kan bli en sur överraskning är ju att försäkringsbolaget brukar undersöka lite extra (och kanske inte vara så sugna att betala ut) när man haft skotern ute till försäljning och sen blir skotern "stulen" när man inte lyckats sälja den

Säger absolut inte att det hänt i detta fallet, det vore väldigt bittert att blir rånad 2ggr om
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Det som kan bli en sur överraskning är ju att försäkringsbolaget brukar undersöka lite extra (och kanske inte vara så sugna att betala ut) när man haft skotern ute till försäljning och sen blir skotern "stulen" när man inte lyckats sälja den

Säger absolut inte att det hänt i detta fallet, det vore väldigt bittert att blir rånad 2ggr om
Nu blev ju inte skotern stulen heller...
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
vad är det som säger att det skulle vara ett beställningsjobb?

motorn är ju det med högst värde samt enkel att bära med sig om man tänkt stjäla en sån eller?
lite mer diskret att ta motorn än hela skotern.........tycker jag iaf.


edit: var det en w124a som var å snokade i kvarteren?
pratat med bilägarn?
 

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Var i Luleå hände det?

Jag såg en MB124 med några misstänkta personer häromdagen som snokade omkring nämligen och jag tog bilnumret. Den var skriven på en person i Överkalix...

Du kan få numret via PM - kanske kan vara värt att kolla upp...:evil:
Hände på björkskatan... Du får gärna pm:a regnumret:cool:
Är så här att även jag bor på björkskatan.. Har en granne från överkalix som har en MB124...

Pettan 86
Du har Pm!
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Ja men misstanken om försäkringsbedrägeri blir ju jäkligt långsökt, eller hur?:p

Jasså är det? tror du försäkringsbolaget kommer att ersätta motorn?


Nu menar jag inte i detta fallet utan i allmanhet (så alla förstår att jag inte anklagar trådskaparen för någonting jag har bara sympati för att han drabbas av sånna här slödder)
 

pettan86

Välkänd medlem
27 okt 2007
106
0
6
Luleå
Sv: Sådär, då var motorn stulen!

Idioten/idioterna har dessutom skurit av remmjäveln. Även lossat sekundären från axeln, men ändå lämnat kvar den... Skumt.
Det hände på björkskatan, väderleden.
Jojo, dom lämnade kvar pipan, ljuddämparen och sekundären.
DET HADE DOM HÄMTAT INATT ISTÄLLET.
Alltså har dom varit in i mitt garage 2 ggr.
Man blir så ***** förbannad... Dessutom hade dom "tappat" ett stulet körkort i garaget.
Försökt sätta dit någon annan för det hela alltså.
Snacka om vrickat.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Men helvete alltså, att dom vågar vara in på samma ställe 2ggr

Men att dom är så dumma att dom lämnar någon annans körkort där och förväntar sig att någon ska gå på det

Dom kunde ju lika bra at lämnat en andress lapp komplett med gps kordinater och en karta istället

Inte direkt så någon går och har på sig körkortet löst i fickan och sen "råkar" tappa det medans man är ute och rövar

Fick du förresten något napp med det där reg nr?, kan ju vara så att tjuven sitter här på forumet och började svettas när det kom fram att du kanske har hans reg nr och kände sig tvungen att försöka sätta dit någon annan stackare
 

ac_cat

Ny medlem
16 feb 2008
2
0
1
Men polisen borde ju kunna kolla om körkortet är an mältt stullet före eller efter inbrottet om de är an mält före så har dom lämnat det för att för söka sätta dit någon.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Jag har fått indikationer på att det kanske kan vara anledning att kolla upp det tips jag gav dig.

Men du får göra det själv.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Det lär nog bli väldigt svårt att få hjälp av polisen, för att inte säga omöjligt

Men du kan ju alltid prova gåt dit att säga att du har vittnen som har sett personens bil på platsen runt tiden då motorn var stulen, är dessa personen kända för liknande brott tidigare kanske polisen är lite mer villiga att fara ut och kolla iaf

Men känns man polisen rätt så ska dom nästan ha motorn i knät om dom ens ska orka agera
 
Status
Stängd för vidare inlägg.