Sämsta skotern i lös snö.

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
:hand:
mycket sitter i föraren :eek:h: tycker inte xlt e speciellt dålig i snön...men däremot så tycker ja AC triple touring e jävligt tung o klumpiga
hehe mycket sitter i föraren om du tycker AC tripple är dålig i snö. okej det är ingen maskin man gör vad som hellst i snön med men det går hyffsat, vet att det är en gammal post men velade bara få ur mina känslor;)
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Okej, den ohotade segraren:

Chrysler Snö-moped. Jag minns när de kom och jag provkörde en på Sidsjöns is (utanför Sundsvall). På hårt skoterspår funkade det nästan men så fort man råkade hamna utanför spåret var det tvärstopp.

Ful och dålig var den i övrigt också.
 

Skotergrabben

Medlem
14 jan 2011
10
0
1
Söråker
En stark kandidat är John deere liquifire, en polare hade en sån, den var så in i h**vete dålig i snön! den gick knappt frammåt i snön, och oftast startade den inte ens för den var så rädd för att ge sig ut i 1 dm nysnö... Hemsk maskin
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
venture lite, den fula jäveln som ser ut som en krossad fluga är det sämsta jag har kört i lössnö !
Tung, klumpig och värst av allt 4-takt .. finns inte mycket som talar för den maskinen.
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
venture lite, den fula jäveln som ser ut som en krossad fluga är det sämsta jag har kört i lössnö !
Tung, klumpig och värst av allt 4-takt .. finns inte mycket som talar för den maskinen.
:lol:

Nog finns det sämre allt, srx 700 är ingen höjdare. Inte heller gamla V-max.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Kom igen nu, de där maskinerna är helt sjukt bra jämfört med DÅLIGA maskiner. :D

Släpper en till bomb då: SkiDoo Blizzard, oavsett motor. Hö, hö. Två riktningar:

Hårt underlag - rakt fram
Mjukt underlag - rakt ned

Variatoringrepp alldeles vid maxeffekt och 11mm kammar kombinerat med obefintlig markfrigång och kort matta.
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
basicly kan man väl säga att äldre skotrar med låga kammar och väldigt svaga motorer inte är några höjdare, och under den kategorin så passar ju rätt många maskiner in.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Basically så hade alla det på den tiden men vissa gick extremt bra i snö för det.

Och vissa inte, och de platsar i denna tråd.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
venture lite, den fula jäveln som ser ut som en krossad fluga är det sämsta jag har kört i lössnö !
Tung, klumpig och värst av allt 4-takt .. finns inte mycket som talar för den maskinen.
Själv har jag Venture MP och den går kanon bra i lössnö för de 80 hk den har. Körställningen är jätte bra så enkelt att få skotern dit man vill, bra ståställning! Ser själv att du har Polaris, har själv inget garage att mecka i så jag kör Yamaha! Mvh//Robert
 

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Många äldre maskiner gick riktigt bra i lössnö. Vikten var låg då motorerna inte var så stora samt att dessa var fläktkylda. Är väl nästan värre med nyare maskiner, titta ex på Viper Venture från mitten av 2000 talet, fyller större funktion som bojsänke men som en gud på leden. Någon skrev något om att Venture 4-takt går dåligt i lössnö. Vart har man då tidgare kört skoter, på altanen? Har själv kört en sån och den går ju kalas, jag körde Venture MP i dryga metern djup snö utan problem!
Kan man ta sats går ju allt att köra med men det är när man slår av på farten som egenskaperna kommer fram.

Hur är det man säger "det är alltid Polaris före den står ju i garaget!":heh:
 

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Har en Yamaha sm 340. Känns som det är lättare att cykla i lössnö än att ta sig fram med den..... eller är det jag som tar för lite sats? :S
Har även en gammal BR 250 kort i garaget och den går ju att ta sig fram med i lössnö, om man tar sats, så förmodligen är det någon av oss som inte tar tillräckligt mycket sats eller så beror det på något annat kompis...:bigsmile:
 

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
venture lite, den fula jäveln som ser ut som en krossad fluga är det sämsta jag har kört i lössnö !
Tung, klumpig och värst av allt 4-takt .. finns inte mycket som talar för den maskinen.
Kör Venture Lite och har skitskoj i det lösa!!! (mountainskidor annars helt original)

Håller med Lindhaga att det är lätt att få skotern dit man vill och att körställningen är suverän. visst får man hålla full gas rätt ofta men det är ju ingen direkt nackdel=)
 

tofferacing

Välkänd medlem
15 dec 2008
297
0
16
prärien
Har en Yamaha sm 340. Känns som det är lättare att cykla i lössnö än att ta sig fram med den..... eller är det jag som tar för lite sats? :S
Har tyvärr 2st sm 340 å kan inte annat än hålla med om att den e fruktansvärt dålig i snö.Troligtvis den sämsta SNÖ skotern som någonsin tillverkats