Här har du en bild på hela PPS- knasigheten.Tror inte det blir så enkelt att bygga en sådan av Polarisboggien men lycka till...http://www.skoterskrot.se/del.asp?d=1248
Haha, rätt pojk att klaga också!Det där lät knasigt
Dämpare med en spiral fjäder utan på det kalla för spiraldämpare. Finns ju både gas och hydralik samt dämpare utan fjäder som bara ska sega ner farten. Fjädern bär ju bara är det inte så.Haha, rätt pojk att klaga också!
Förtydliga dig istället, vad menar du med spiraldämpare?
Så t.ex. Polaris kör med spiraldämpare då medans A-C använder sig av, pinndämpare? Förstår din tanke på nå vis men ändå inte på nå annat vis..Dämpare med en spiral fjäder utan på det kalla för spiraldämpare. Finns ju både gas och hydralik samt dämpare utan fjäder som bara ska sega ner farten. Fjädern bär ju bara är det inte så.
Ja den kan raderas nu om ni tycker den är störande. Jag kan inte hjälpa att ja har läs och skriv svårigheter och att ja är kass på att göra inlägg. Desutom ville jag bara ha reda på varför pps boggien var så dåligt i djup snö. Jag tog ju fel på boggie också då jag trodde den har pro action boggien var en pps boggie. Då ja sett en lynx som haft de men fick det svar ja ville ha tack.. jag tror alla här fattar vad minisillen försöker säga, även om hans ordval är helt tafatta här (oftast) så framstår alla som sådana idioter när alla bara ska överträffa varandra i att påpeka hur kass han är på att skriva, hur kass han är på att använda sig av rätt namn på delar, hur roligt de e att han ska försöka bygga en egen boggie.
Kom igen nu gott folk.
Jag tror denna tråden är rätt överstökad och som de flesta av minisillens andra trådar så bör den låsas.
Nu så, ett tips till minisillen, om du nu ska genomföra detta, att du ska bygga din egen boggie, starta då en projekttråd och ta alla dina frågor där.
Är det nån som faktiskt vill hjälpa dig så kommer de att göra det.
Lycka till
Ja gör det för en kul grej och seriöst. Dock blir det inte pps boggien utan pro action boggien som ja trodde var en pps boggie.Nu ska jag inte va den som är den men är det alltså en indy 500 som är utgångsobjektet?
Det är ju ingen direkt våldsam lössnömaskin, PPS boggie eller inte så jag skulle säga; go nuts, frihärja som du vill och bygg som du känner.
Nej, det kommer inte bli bra eller optimalt men ska du sätta dig in i boggiegeometri och teknik samt lyssna på alla åsikter här så lär du aldrig komma till skott...
Så, antingen ser du det som en kul grej och kör men troligtvis får resultatet bli som det blir. Eller sätter dig in i ämnet och gör det mer seriöst, bättre men mer tid och troligtvis mycket mer pengar...