Byter man filter, tömmer oljan ur motorn (vilket inte allla Yammahandlare gör om man låter dem byta) så får man i nästan 4 liter, ca 3.8 om man nu skall vara noggrann.
Och gör inte misstaget som jag gjorde för att kolla nivån. Läste lite slarvigt och skruvade ner pluggen och sedan skruvade jag upp den igen för att kolla nivån, vilket resulterade i att jag körde med ca 1.5cm för låg oljenivå, iofs så spelade det ingen roll egentligen, men fick att den ibland blinkade till med oljelampan då det lutade mycket.
Jag kör nu på Mobil 1 5W40, har också kört på 0W40, gjort så i nästan 10000 km.
Byta filter. Iom att jag har ECP så är det lite mindre jobb (ingen stor luftbox att ta bort). Sedan så är det lös med batteriet, startreläet, lossa skruvarna till CDI sedan bort med batterihållaren. Och VOILA, där är filtret. RSen har myycket bättre placering av filter.
Om man vill så kan man byta batteri och tjoffa ner det i noskonen, då slipper man batteihållaren, men har man inte ECP så måste man ändå montera bort luftboxen.