RX-1 eller REV 800

Y

Yamaha Aeg :P

asså varje gång nån ställer en sån här fråga så går man ifrån ämnet hela tiden..
Asså en rev är juh betydligt mer sport skoter än vad rx1:an är
RX1:an är dock en väldigt fin ledskoter.
 

Mr lalle

Aktiv medlem
1 jan 2000
60
0
6
ja måste säga att dom flesta i detta forum är ett gäng idioter. som hela tiden gnatar om den där ##### rx 1an som drar alla, om de nu är så ##### bra och drar alla varför ser men den aldrig i backe eller crossbanorna
 

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
är ni sega allihop lr? RX1:an är inte gjord för cross körning men det är REV:n det är två helt olika skotrar! det är ungefär som att gämföra volvo amazon med ferrari. REv:n är en 2 taktare alltså mycket rappare än RX1:an. men RX1:an har bättre bottendrag!. vill man hoppa och ha kul köp REV:n. men vill man åka riktigt fort ska man köpa RX1:an. och yamaha har inte slöa motorer AC.
 
?

.....

Detta var det klart klokaste inlägget i detta forum.... vill bara säja till alla som har inlägg liknande "ski-doo bäst yamaha sämst" och tvärt om. je oss en förklaring på varför... då kommer detta att bli ett skit bra forum till slut....
 
R

rider

man kan banta rx-1 på sirka 50kg
värsta turbon är på 300hk
alltså ca 200kg
300hk tror du reve har någon skans så är du dum i huvudet
 

YAMAHA

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
rx-1 helt klart snyggare
reven ser ut som en blajja plastig jävlig raklig rx-1 drar allt
 
R

rx1power

Mr lalle eller va fan det nu var läs för fan iställe för att gnälla rx1:an är för fan ingen ##### cross skoter därför ser man inga rx1:eek:r på cross banorna men rx1:an går hur som helst fortare än en rev men reven är en 2taktare och har bätre acc men inte bättre toppfart, och reven är betydligt lättare än rx1:an och det beror ju på att den är gjord så att man ska kunna tävla med den så d så...
Har själv en Rx1:a mm och den går jävligt fint i snö men är deståvärre att köra på leden men som sakt man köper inte en
Rx1:a mm om man ska köra på leden......
:) YAMAHA SKA DET VA!!!!!
 

Freerider1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
55
0
0
Rx1:an e ju betydligt mycke snyggare än reven... reven e ju f*n ski-doo`s fulaste skoter.. inte för att rx1:an e så speciellt snygg heller men skulle hellre ta en
rx1:a än en rev alltså rx1:a mm..
skulle ja välja mellan en rx1 kort och en rev så skulle ja ta reven...
 
N

Nolla

Javla nolla. Börja snacka trimm. kan meddela dig att du kan banta rev:en några kilo och jag har sett bombardiers 800 med stressfläkt med och den bänkade 280 hk så snacka går ju. Men denna tråd var rolig att läsa, man kan sammanfatta den med att det är ett gäng nollor, kan inte folk köpa den skoter man vill ha och skita i andra gör upp på leden istället. "Drive it like u stole it until it breaks"
 

Freerider1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
55
0
0
>Rx1:an e ju betydligt mycke
>snyggare än reven... reven e
>ju f*n ski-doo`s fulaste
>skoter.. inte för att rx1:an
>e så speciellt snygg heller
>men skulle hellre ta en
>rx1:a än en rev alltså rx1:a
>mm..
>skulle ja välja mellan en
>rx1 kort och en rev så
>skulle ja ta reven... ,


Detta inlägg är skrivet av en namntjuv! INTE av mig!!!

/The Original Freerider

 

_Mange_

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Härnösand Sverige
Jag vet att båda skotrarna är några av de bästa på marknaden just nu.
Jag vet också att det spelar ingen roll vilken skoter du väljer, utan det är föraren som kan pressa just sin skoter där andra förare inte kan hantera!
du kan dra vem som helt med vad som helst överallt! Klart RX-1:an drar REV:en efter led om föraren är bättre & säkrare på RX-1:an!
Jag tror för överigt att Polaris kommer att komma med något riktigt speciellt tills nästa år.
Tack för mitt ord:)
 
S

skidrive

jag skulle rekomendera en rev.. yamahas är inte lika lämplig att våldas med för du har inte samma fjädring och ram..
 

Kissen

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Luleå Sverige
Det här hör inte riktigt till den ursprungliga frågan, men till alla som tycker att reven är ful så undrar jag bara om ni överhuvud taget har sett den? Den är ju ruskigt snygg med sån där cross-stänkläpp
 
D

Det vette fan

Nja jag tror att reven piskar rx1:an ganska rejält inne i skogen och på kurvig led men på rakorna t.ex. över sjöar och på slät rak led piskar nog rx1:an reven. Men själv skulle jag köpa reven tror jag
 
J

jaha

Robban jag håller med dig Amazon dra ju en ferrari med hästlängder.
*Volvo Power*
 
G

gaaaah

tar ju lätt REV... å förresten RX-1 mountain är inte alls nån "skitbra" mountain maskin har ju it ens nå breddade skidor dessutom är den för tung