RX-1 eller REV 800

R

RGK

Helt krart så är det REV'en. Har aldrig kört något som du kan ge så mycket smisk utan att den ger vika eller beter sig konstigt. RX1 däremot är för tung (har dock bara kört MM) och ger inte alls samma lekglada intryck.

PS. om du vill smiska led så räcker även REV 600 H.O. Den går som en demon.
 

_Mange_

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Härnösand Sverige
Du tror du kommer ligga först med REVEN?
jag är inte så säker på det:)

RX-1 Warrior tror jag har jäkligt bra egenskaper både på leden och utanför så REVEN får nog passa sig!
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Kan bara säga REV. RX-1 är mycket snällare i dämparinställningar, den ska gå fort på sjön och vara skön att köra dit..


 
R

ragge

rx-1 vs rev är det nå att fungera om rx-1 ÄR chans lös mot reven efter led. Det är inte bara ski-doo som åker skjortan av rx-1 det gör alla. om vi nu pratar om svenska leder o inte i usa där lederna är som pressade salsgolv
 
T

tim

helt klart att reven klara av hårdare körning än rx1:an!

fjädringen i reven tar ju rx1:an men hästlängdre om man ska tuckta på crossbana!
varför ser man då inte någon rx1:a på crossbanan?
 
R

REV

Det råder vällingen tvekan om att RX-1 är en lakeracer, däremot reven är ju mera allround dvs sväljer gupp som inge annan och har klart tillräckligt med kraft för att gå riktigt fort på sjön.
 
R

RGK

Läs senaste nummret av Snowmobile. Mina bedömningar verkar stämma bra överens med de som testat maskinerna, o inte bara surfat på internet.
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Köp en F7:a istället, piskar både rx1 och reven på sjö samt led.

Åker själv en F7:a i år och är otroligt nöjd med den. Den går otroligt bra och är lätt.
Läs testerna i snowrider eller snowmobile, dom tycker att rx1:an är alldeles för tung för svenska förhållanden. Jag tycker att reven är okej men inte lika rolig som F7:an utanför led.
 

SnowmobilE

Välkänd medlem
1 jan 2000
148
0
6
Luleå Sverige
Jodå Rx-1 an var ju skit seg i starten i snowmobiles tester mot rev och resten.
Det är bara en lake runner som dom skrev i snowmobile också "Vi var tvugna att släppa på tempot och dom andra drog ifrån..."
Den går hårt som ##### men då ska man vara på släta leder, isen och sånna ställen.
 
T

tyson

SnowmobilE...har du testat rx-1 eller???
om du inte har det ska du göra det
för jag kan säga dig att den är inte seg i allafall drar dom flesta
 

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
REV:n är en 2taktare och väger nästan 100kg mindre än RX-1:an. men glöm att det finns nån skoter som piskar RX-1:an efter led. lycka till att köra i från den!
 

Boyen

Välkänd medlem
1 jan 2000
300
0
16
Kiruna
Funderat på Blade också, men enligt leden verkar det bara vara en maskin för söndagsturer.