Ruttet.

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Börjar med att säga att Bohlins alltid gett mig kanonservice, bra inbytespriser och fantastisk bemötande, både vad gäller skotrar och släpvagnar. Minns min kraschade 4P vagn som Stefan hjälpte till med, både dialog med besiktningsmän etc, resulterade efter mycket tid med ett nytt släp, om du läser detta Stefan så säger jag tack, vi kanske ses igen då eftersom jag numera kör Lynx.
Hur Yamahas framtid ser ut på skotersidan verkar lite si å så om rycktet stämmer, vad jag hört funderar man på att satsa på andra marknader där Yamaha går bättre och man tjänar mer pengar. Det gör väl också att handlare kanske drar öronen åt sig och väljer ett "bättre" :nod: spår. Samtidigt håller jag med i tidigare inlägg att modellprogrammet från BRP blivit mycket mer täckande än Yamahas, kanske mer som Yamaha en gång i tiden var, lite tråkigt då Yamaha gjort bra maskiner genom åren. SOm sagt så tycker jag det låter kanon att Bohlins börjar med BRP sortimentet!
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Ska man köpa en hjälm så ska man inte behöva vänta 30 minutet på o bli omhändertagen av en säljare vilket var fallet när min sambo skulle köpa hjälm hadde vi inte haft presentkort så hadde vi åkt till kjella eller till Gummierik i Ockelbo som har en betydligt högre nivå av service. Nu vet jag att du läser det här Stefan o hoppas att du lär dej något. Många kunder är väldigt nöjda mer servicen hos Bolins men många är väldigt missnöjda o jag stöter iderligen på fd kunder ute i skotersverige som har både det ena o andra o berätta men det tänker jag inte skriva här. Trotts att vi bor grannar så kommer jag nog inte o handla på Bolins Tuvärr.
 

donkiiii

Aktiv medlem
3 dec 2010
74
0
6
Östersund
Jag jobbar själv som säljare och besöker också själv mycket butiker och nu pratar jag om vilka butiker som helst. Det värsta som finns när jag besöker en butik är när jag direkt får frågan om jag behöver hjälp eller om det är någonting speciellt jag tittar efter. Såhär känner jag då, ne jag skiter i denna butik. Vill jag ha hjälp så ber jag om hjälp helt enkelt, låt mig titta ifred och undrar jag något så kommer jag till dig.

Eftersom att jag känner så, så vill jag inte vara så mot mina kunder, därav så får dem fråga mig om det är något, man ska få ha möjligheten att själv titta och ta ställning innan någon är på en direkt. Jag tycker det är vanligt sunt förnuft. Det är som sagt oerhört svårt att tillgodose alla men i detta fall kan det inte ha varit svårt för dig skoterhasse att ta kontakt med en säljare.

Med detta vill jag säga, om du ber han att ta till sig det du säger för att tillgodose ditt behov, tillämpar han samma melodi på mig så tappar han en kund, hur tycker du att han ska göra i det fallet?
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Jo men när det sitter 3 kunder i butiken o med lite fantasi kunde säljaren (som satt o pratade med en av sina anställda på kontoret) listat ut att vi behövde hjälp vi som kunder ska väll inte behöva gå ut på kontor/lager för o leta på en säljare så vi kan köpa en hjälm eller.......om jag vill kika runt då säjer jag ju det.
 

sickle11

Aktiv medlem
19 feb 2010
86
0
6
Stockholm
Jo men när det sitter 3 kunder i butiken o med lite fantasi kunde säljaren (som satt o pratade med en av sina anställda på kontoret) listat ut att vi behövde hjälp vi som kunder ska väll inte behöva gå ut på kontor/lager för o leta på en säljare så vi kan köpa en hjälm eller.......om jag vill kika runt då säjer jag ju det.
Om jag var du hade jag inte väntat i 30 minuter på att få hjälp, jag hade nog gått fram direkt och frågat om man kan få hjälp, går det inte så fine, då går man vidare.
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Det hadde vi gort om inte vi haft presentkort o nu skulle inte den här tråden handla om Bolins försäljningsätt utan om BRP o Kjellas
 

donkiiii

Aktiv medlem
3 dec 2010
74
0
6
Östersund
Det hadde vi gort om inte vi haft presentkort o nu skulle inte den här tråden handla om Bolins försäljningsätt utan om BRP o Kjellas
Såvitt jag vet var det du som började med att ta upp deras försäljning och att du hade presentkort och att du hellre skulle ha åkt till kjellas för där får man service ;) men du har rätt, den ska handla om ämnet som var sagt från början.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Vill man ha hjälp så frågar man, inte står och hoppas på att någon skall hjälpa en.
Min erfarenhet av Bohlins är mycket god, väldigt bra personlig service! Tom kan dem hålla öppet för på kvällstid när man kommer långvägars, trots att jag bara skulle köpa en packning! Tror de blir jätte bra med BRP hos Bohlins!

/R