Ruskigt hög bränsleförbrukning Mach 1 -98

mullfritz

Välkänd medlem
30 okt 2007
566
0
16
Umeå
var med om att skruven under ena gasaren rallat upp... och märkte inte nån skillnad hur den gick... bara att den drog en massa bensin...:)
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Hej igen!
Var ut på en sväng ihelgen, Tanka upp den fullt 42L och på denna kom jag 7,3mil, ruskigt konstigt, Det är en symtom, Den blundrar lite första ordentliga gaspådragen sen dör, när man startar den igen så går den som den ska. När de är så mkt så borde de vara en ganska stor läcka,, men det syns igenstans, luktar inte bensin från den:S
Körde du tills du fick soppatorsk eller?
 

rey

Välkänd medlem
8 jul 2007
114
0
6
Luleå
har ställt om variatorn nu,, så det går inte lika tungt för den i accet och den varvar ut mer, samt tomgången blev stabilare, kan de ha varit de som gjort att han dragit extra?! , ska tanka upp den nu och kolla om det blivit någon skillnad!
 

rey

Välkänd medlem
8 jul 2007
114
0
6
Luleå
var med om att skruven under ena gasaren rallat upp... och märkte inte nån skillnad hur den gick... bara att den drog en massa bensin...:)
Vilken skruv menar du?!, måste kolla de där, kan vara de som gör det oxå!
 

rey

Välkänd medlem
8 jul 2007
114
0
6
Luleå
Nu har jag börjat få ordning på aset och jag kan säga det var inte ett fel, bara att börja rabbla upp
*5lager i vevaxeln var helt kapott
*skuren kolv
*choken fastnat på en gasare
*nålen var mkt högre ställt på den
*luftskruvarna olika inställda
*en RAVE bort hade styvare fjäder vilket gjorde att den inte öppnades ordentligt vilket medförde för mkt motstånd och kolv gick väck.
*Ena kröken var bucklat och nästan helt igensatt (samma där RAVE porten inte öppnades ordentligt)
Hela kalaset gick loss på 10 500:-
Man får se de positivt nu e den renoverad iaf kanske håller en säsong till! ;D Men framför allt soppa snålare !!!
 

forden34

Välkänd medlem
28 okt 2006
248
0
16
Många bidragande orsaker till förbrukningen du har där
Min m1a drog 2,55 mestadels hård körning
Skriv om det vart bättre
 

rey

Välkänd medlem
8 jul 2007
114
0
6
Luleå
Den går som en skollat troll nu!, bränsleförbrukningen även den gått ner!
Vad rekomenderar ni?! 95 eller 98 oktaning bensin?