rs600 09 pps boggie dämparna slut eller normalt ?

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
När jag köpte skotern tyckte jag den kändes mycket styvare å bättre än min tidigare rc för den var mjuk som satan i alla dämpare tänkte att de kändes bra. nu när jag haft den i garaget ett tag upptäckte jag att balatan gärna stannar slak när man kliver av och knäpper i boggien en stund efter man stigit av. när jag upptäckte så sa säljarn att bakre boggie dämparen ska vara relativt ny..
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Inget du kan nojja över i garaget. Vänta till provkörningen till vintern och renovera om dom är dåliga. Kostar runt 500:- styck.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Trycka ut fjädringen är fjädrarnas jobb.
Serva dämparna kan du nog kosta på dej hursomhelst. Ska helst göra vart eller vartannat år ändå, (eller oftare), beroende på hur maskinen körs
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
Inget du kan nojja över i garaget. Vänta till provkörningen till vintern och renovera om dom är dåliga. Kostar runt 500:- styck.
Trycka ut fjädringen är fjädrarnas jobb.
Serva dämparna kan du nog kosta på dej hursomhelst. Ska helst göra vart eller vartannat år ändå, (eller oftare), beroende på hur maskinen körs

Har lämnat iväg dämparna på renovering nu :) Funderar varför mina dämpare har "gasbehållaren" på dämparen men min kompis med 08as lynx rs har slang till sin burk? min är 09.. Han har även röda fjädrar då mina är vita är det bara bytt på hans ? :- ) roligt å veta
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
-08 Lynx hade "slangbehållare" på framdämparna, dom var även lite kortare än SkiDoons som jag tror hade fast piggyback. Till -09 gick Lynx över till att använda exakt samma dämpare som Doo.

Har han röda fjädrar så är dom omlackade eller utbytta
 

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
-08 Lynx hade "slangbehållare" på framdämparna, dom var även lite kortare än SkiDoons som jag tror hade fast piggyback. Till -09 gick Lynx över till att använda exakt samma dämpare som Doo.

Har han röda fjädrar så är dom omlackade eller utbytta
ok! ska hämta dämparna imorgon. Servicekillen sade att dem var dugliga nu. nästan som nya men fjädrarna har lite ytrost men det var nog ingen fara tyckte han :) Jerry hedström :)