RMK

?

...

Hallå.

Jag undrar vad RMK 500 -00 ligger i för prisklass? Är det en bra marskin? För- och nackdelar?

Tacksam för svar.
 

RavN

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Vilhelmina Sverige
Visit site
Jag själv äger en 01a och jag kan med egen erfarenhet säga att det är en mycket pålitligt maskin som aldrig har krånglat. den har utan problem startat på 4-5 rycket när det varit ända ner mot 30-35 grader kallt ute, och den går underbart i lössnö samtidigt som man hänger med korta maskiner efter led också. Enda nackdelen jag skulle kunna tänka mej är att den är lite mjuk i boggien, men det är lätt ordnat med ett bar styvare fjädrar. Jag vet inte exakt vad 00an ligger i för prisklass men kollar man runt så ligger 01an på ca 55tusen beggad både privat och hos handlare och då borde 00an ligga 5-10 tusen under.

Förövrigt är min 01a till salu för 48tusen bvsa och om du är intresserad och vill ha mer info så maila mig på: jonah_pettersson@fc.malgomaj.vilhelmina.se
 
5

500-00

njaa fick väl 65 papp för mitt Pedantexemplar. 500 mil, slajsad matta, repad huv!!!
 

RMK

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
jovisst, troligt att du fick 65 papp, vad va de för flöte som köpte den då?

köpte en ny rmk800-01 förra vintern för 75 papp!
 

Robert_jag

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Jokkmokk Sverige
jadu de är en fin skoter för lite pengar.......... dom ligger väl på ca: 50 000 pengar.... man behöver inte nå mycket mer än 500 i sverigr de är ju inte så jätte mycket snö!!!
 
J

jk

rekomendera att du köper en 500 sks -01 eftersom de har m10 boggie vilket gör att den hållerbättre i hoppen, har förövrigt satt på en enkeldyna på den vilket gör den lite snyggare.....
 

kaka

Välkänd medlem
1 jan 2000
186
0
6
Älvsbyn Sverige vafan annars?
RE%3A RMK

[Uppdaterat: Senast editerat den 12-Nov-03 kl 10:20 PM (CET)]ja rekomenderar då rmk som är en mycket roligare maskin.. tar dej BETYDLIGT bättre i lössnös en en sks.. som för övrigt är mer gjord för touring!.. rmk 500 -00 är fina skotrar!
 

kaka

Välkänd medlem
1 jan 2000
186
0
6
Älvsbyn Sverige vafan annars?
RE: RE%3A RMK

det är stor skillnad på RMK och SKS.. sks är mer touring anpassad.. = inte bara dubbeldynan.. RMKn är en mycket bättre lös snö skoter!.. men ha aldrig sagt att sks är en renodlad touring.. snarare alround när rmkn är en lösnömaskin