RMK Assault ?

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
Åter igen// jag har inte personligen haft några prb med skoter än... utan skulle klassa den som den grymaste skotern ja haft. varken yamaha articcat eller ski doo/lynx har en motsvarighet.

Sen har dem ju remmarna på garanti, då det ofta har handlat om att åf innan försäljning inte linjerat variatorerna. / motorn.

Beträffande mappningen så är det inte alltid så lätt att direkt hitta rätt.. men visst nu borde dem efter tre försök att hittat rätt.

Spridarna;

som jag förstog det är de uppdelade i europa, usa / canada den tredje förstog jag inte riktigt..

Yaman:

Det var en bra skoter han ville ha!

Yaman

Välkänd medlem
7 okt 2006
128
0
6
Åter igen// jag har inte personligen haft några prb med skoter än... utan skulle klassa den som den grymaste skotern ja haft. varken yamaha articcat eller ski doo/lynx har en motsvarighet.

Sen har dem ju remmarna på garanti, då det ofta har handlat om att åf innan försäljning inte linjerat variatorerna. / motorn.

Beträffande mappningen så är det inte alltid så lätt att direkt hitta rätt.. men visst nu borde dem efter tre försök att hittat rätt.

Spridarna;

som jag förstog det är de uppdelade i europa, usa / canada den tredje förstog jag inte riktigt..

Yaman:

Det var en bra skoter han ville ha!
Är inte F8 en bra skoter??? :hmmmm2:

Yaman

Välkänd medlem
7 okt 2006
128
0
6
det må vara i särklass den sämsta skoter jag kört, hellre en nytro...

däremot om du sagt en f7 hade jag kunnat förstå...
Oj...

Polaren som har f8 hade en f7 03a sen tidigare&han e helnöjd

En annan polare ångrar sitt köp av nytro efter han testade f8an....nytrom e tydligen stel som en pinne om man jämför

Själv så har jag aldrig kört nått skönare än f8an

Men smaken e ju som baken (delad)

4stroke-rider

Välkänd medlem
15 feb 2009
232
0
16
västernorrland
ang spridarna som gäller på alla polaris cfi modeller inte bara assaulten så har dom som nämnts 3 st olika, röd, blå och gul varav den gula sitter i 90% av alla maskiner. Det som skiljer spridarna är insprutningsmängden, och för att förhindra att en motor ska gå för magert eller fett så fins det 3 st olika mappningar

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Oj...

Polaren som har f8 hade en f7 03a sen tidigare&han e helnöjd

En annan polare ångrar sitt köp av nytro efter han testade f8an....nytrom e tydligen stel som en pinne om man jämför

Själv så har jag aldrig kört nått skönare än f8an

Men smaken e ju som baken (delad)
antagligen är han väl ute efter en skoter som går bra i lössnö och antagligen en ny eftersom att han fundera på en assault då kanske inte en F8a -09 är att föredra.. eller ?

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Shit, seriöst grabbar.. är de sant som ni skriver om assaulten?:eek: att den drar så sjukt mkt soppa och tydligen ganska mkt remmar med mera? verkar ju vara en kanon maskin annars !

Inte roligt att läsa denna tråd om assaulten, hoppas dom får till dom. Inte acceptabelt att bensin förbrukningen ska ligga allt från typ 5-9 liter/milen, fan sinnes sjukt.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.635
480
83
Malå/Adak
Min Assault tar inte farligt med sås, från 2,2 ungefär i riktigt mesig 60km/h ledåkning till 3,5-4,5 i hård pudersmisk.

Vad det gäller remmarna så KRÄVER polaris 115-rem ordentlig inkörning för att bli som den ska och då tål den rejält med smisk, kör man inte in den så pajjar den lika fort som nån annan rem. Själv var jag korkad nog att inte sätta dit nåt billigt skit när maskinen var flångny, vem fan vill fisåka med sin splitternya maskin i 7 mil, så jag skrotade en 115-rem på första 50 milen pga dålig inkörning. Den nya jag satt dit nu har fått en lite lugnare inkörning och ska nu förhoppningsvis palla lika bra som 115-remmen jag hade ifjol på S/Bn.

Överlag är jag skitnöjd med maskinen, roligaste busmaskinen jag ägt, det enda den inte är bättre på än D7 Switchen är att ta kurvor på led. (den tar mer soppa än D7an men det hade jag räknat med, den här mattan är inte lättdriven)

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Hmm, den verkar ju då kunna gå upp på rullen utan problem :)

Men jag har en fråga: Skiter ni pengar? :p
Du har en Summit XP -09 och din brorsa en Assault -09(?)

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Assaulten ser grym ut men man blir lätt skrämd av soppaförbrukningen :-S
Min Yama Vector MM -05 tar aldrig över 2l/mil oavsett hur jag gasar eller underlag.
Försäkring på assaulten?

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
92
Har ni monterat SLPs Hot Air Elimination Kits på era Assaulter?
Jag tror att det hjälper till att skona remmen.

Kompisen har avverkat en bit över 100mil på orginalremmen(115) och den ser fortfarande bra ut.

ThomasM

Aktiv medlem
7 feb 2009
62
0
6
Härjedalen
Assaulten ser grym ut men man blir lätt skrämd av soppaförbrukningen :-S
Min Yama Vector MM -05 tar aldrig över 2l/mil oavsett hur jag gasar eller underlag.
Försäkring på assaulten?
Håller med. Ska till att köpa ny maskin till nästa vinter och Assaulten kändes som en intressant maskin men efter att ha läst om den så börjar jag bli lite skeptisk. Åker en gammal RMK 700 från 05 idag och soppaförbrukningen på den är det inte mycket att säga om. Ska jag köpa ny maskin så vill man ju gärna komma lite längre än typ 6-7 mil på en tank. :D

Har ju stått endel om motorproblem med just 800 på HCS-forumet också, verkar hänga ihop med det bludder endel beskriver vid 5-6000 varv. Har tydligen gått några motorer som misstänks bero på värmeutvecklingen kring just de varven.

Men det är fortfarande en intressant maskin beroende på vad för lösningar Polaris kommer med. För nåt måste de iaf göra och de är definitivt inte den första eller den sista tillverkaren som har fel på en produkt, dock riktigt tråkigt för de som dras med problemen och missar körtid.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Dom kan inte stoppa ner sin 4taktare i den tror ni?
Eller blir den för gubbig då? ;)

Dom kanske skulle köpa en Nytro snurra till den :)