ja, brorsan har lämnat in sin idag.. dom sa inget om nån ny mappning då iaf..
Pratade med min lokala åf.. dem hade inte fått in någon än men dem hade hört att den var på väg..
Av vilken anledning lämnade din brorsa in skotern?
ja, brorsan har lämnat in sin idag.. dom sa inget om nån ny mappning då iaf..
Som sagt var så sög vädret den dan, kallt och isbark, så hastigheten var låg och uteslutande led, då drog den bara något över 2L/milen mätt på 5 mil. Min maskin hade 11-68 vikter och 22/40 drevning då, och detta gör skillnad på bränslesuget. Numera har jag drevat ner igen för att skona remmen vid lössnöpulande och förbrukningen har gått upp något sen dess.Det låter väldigt lite... / var det i nerförsbacke me medvind ;D
Rent rättsligt så tror jag att han har rätt till att häva köpet när maskinen har varit in 7 gånger för samma fel, men om han vill häva är en helt annan sak, assaulten verkar vara rolig när den går bra.föratt den tog så mycket soppa + att motorstyrlampan blinkar stupiett villket gör att det lilla bluddret som redan finns blir mycket mer..
7 gången han är inne med den nu pga samma problem, han pratade med säljarna idag och ville häva köpet och få en annan maskin men det gick inte för dom hade inga 800or kvar, varken summit eller rmk eller assaulter..
[edit] Han skulle få tillbaka den gammla mappen nu, den gick bättre med den mindre bludder och drog mindre soppa..
Vad det en service från polaris? eller var det unikt för din brorsas assault?Blev ändrig av tps inställningen igen för brorsan, sen har dom bytt avgassensor/givare..
Vad det en service från polaris? eller var det unikt för din brorsas assault?
Fick han altså den nya mappen från i måndags ?
Edit:
Finns det någon sida som man kan se alla "service bulletins" för Polaris / endast Assault?
släng upp en bild får man se hur det blev med vent;en..har nu installerat ventilation för variatorn, då polarens rem gick av på längden, den delade sig i olika lager. Blir ett isovibe också..
Nu har dämparna säckat ihop för han oxå..
8.8 liter milen drog den i helgen, med blinkade motorlampa ännu.. Gick knappt inte att köra den under 6000 rpm..
Varför har dom 3st olika spridare till assaulten.:hmmmm:mappningen har blivit försenad, pga av att det tydligen finns tre olika spridare.. därför var dem tvungna att konvertera mappningen
min åf hade fått meddelande att den kommer i början på vecka 9 dvs veckan som kommer nu´.
varför har dom inte garantier på en rem som kostar 2700kr min är helt slut efter 70 mil!
de blir man less på, annars helnöjd med skotern.
Jaha..
Jag som blivit lite sugen på en Assault.
Nu kan man ju stryka den också.
Va tusan ska man då ha?