RMK Assault ?

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
föratt den tog så mycket soppa + att motorstyrlampan blinkar stupiett villket gör att det lilla bluddret som redan finns blir mycket mer..
7 gången han är inne med den nu pga samma problem, han pratade med säljarna idag och ville häva köpet och få en annan maskin men det gick inte för dom hade inga 800or kvar, varken summit eller rmk eller assaulter..

[edit] Han skulle få tillbaka den gammla mappen nu, den gick bättre med den mindre bludder och drog mindre soppa..

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.635
480
83
Malå/Adak
Det låter väldigt lite... / var det i nerförsbacke me medvind ;D
Som sagt var så sög vädret den dan, kallt och isbark, så hastigheten var låg och uteslutande led, då drog den bara något över 2L/milen mätt på 5 mil. Min maskin hade 11-68 vikter och 22/40 drevning då, och detta gör skillnad på bränslesuget. Numera har jag drevat ner igen för att skona remmen vid lössnöpulande och förbrukningen har gått upp något sen dess.

I lördags körde vi FÖ en 8-milatripp nästan helt ospårat och då drog den mer, ca 3,5 L/milen MEN den Doo XP 600 SDI som var med drog lika mycket. Föret verkar avgöra vad den drar, precis som vilken annan skoter som helst.

Japp, min maskin har nya mappen, allt bludder borta när motorn är över 50 grader varm.

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
föratt den tog så mycket soppa + att motorstyrlampan blinkar stupiett villket gör att det lilla bluddret som redan finns blir mycket mer..
7 gången han är inne med den nu pga samma problem, han pratade med säljarna idag och ville häva köpet och få en annan maskin men det gick inte för dom hade inga 800or kvar, varken summit eller rmk eller assaulter..

[edit] Han skulle få tillbaka den gammla mappen nu, den gick bättre med den mindre bludder och drog mindre soppa..
Rent rättsligt så tror jag att han har rätt till att häva köpet när maskinen har varit in 7 gånger för samma fel, men om han vill häva är en helt annan sak, assaulten verkar vara rolig när den går bra.

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
Blev ändrig av tps inställningen igen för brorsan, sen har dom bytt avgassensor/givare..
Vad det en service från polaris? eller var det unikt för din brorsas assault?

Fick han altså den nya mappen från i måndags ?

Edit:

Finns det någon sida som man kan se alla "service bulletins" för Polaris / endast Assault?

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
Vad det en service från polaris? eller var det unikt för din brorsas assault?

Fick han altså den nya mappen från i måndags ?

Edit:

Finns det någon sida som man kan se alla "service bulletins" för Polaris / endast Assault?

Nej, det var ingen service med. på det han fick fixat.. Motorlampan blinkade ju för han så det var därför dom bytte tempgivaren på avgassystemet.
Sen tps;en har ju varit service med. på länge, att man ska ställa in den..
Han har gjort det en gång förut men nu hade dom gjort det igen.

Dom pratade med polaris och det hade inte kommit nån ny mapp i måndags?

Ang. en sida så är det inget jag vet av iaf..

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
har nu installerat ventilation för variatorn, då polarens rem gick av på längden, den delade sig i olika lager. Blir ett isovibe också..

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
Nu har dämparna säckat ihop för han oxå..

8.8 liter milen drog den i helgen, med blinkade motorlampa ännu.. Gick knappt inte att köra den under 6000 rpm..

o fy fan va trist... måste vara ett måndags ex.. eller dylikt... har kört 30 mil och den går grymt bra... ska in nästa vecka o få skoter genomgången.

Det kom ytterligare 50 -60 cm snö i torsdes, så helgen har varit helt underbar! drog cirka 4-4,5 l/ milen.. men då var det hård körning,.

Har han satt på dämpar skydden fram?

Den enda blinkande lampan jag har är olje lampan, men då läste jag att det bara var att fylla på mer olja :)

Edit: skickar upp bilder nästa vecka.... vill ha några skyssta

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
mappningen har blivit försenad, pga av att det tydligen finns tre olika spridare.. därför var dem tvungna att konvertera mappningen

min åf hade fått meddelande att den kommer i början på vecka 9 dvs veckan som kommer nu´.

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
varför har dom inte garantier på en rem som kostar 2700kr min är helt slut efter 70 mil!

de blir man less på, annars helnöjd med skotern.

J

Jas Gas

mappningen har blivit försenad, pga av att det tydligen finns tre olika spridare.. därför var dem tvungna att konvertera mappningen

min åf hade fått meddelande att den kommer i början på vecka 9 dvs veckan som kommer nu´.
Varför har dom 3st olika spridare till assaulten.:hmmmm:

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Jaha..

Jag som blivit lite sugen på en Assault.

Nu kan man ju stryka den också.

Va tusan ska man då ha?

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
Jaha..

Jag som blivit lite sugen på en Assault.

Nu kan man ju stryka den också.

Va tusan ska man då ha?

Ja, säg det.. Summit äter remmer, assaulten racklar med insprutet, samma på RMK D8an, Yamaha har för hög vikt/effekt förhållande, Köp en M8a kanske? Har en polare som såldt sin apex turbo i veckan så han skulle nog köpa en M8a, 118 med boss dyna skulle han få den för..