RMK Assault ?

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
Tjenare,

Skall antagligen köpa en assault i helgen, tänkte kolla med er som redan har införskaffat denna maskin vad ni tycker om det är några problem eller nåt dylikt som jag bör tänka på?

Har läst om omappningen och motorfästet!

Last edited:

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Hej du..

Brorsan kör assault, har öven 4 polare till om kör assault.
Det är en hel grymm skoter, drar grymt med soppa oxå(även med nya mappen).

Eftersom att du har garanti så behöver du inte bry dej så mycket i om du fått den nya mappen eller fått motorfästet shimsat, eftersom att det bara är att fara till ÅF och be dom fixa de.

Det ända jag kan tänka mig att du ska ta en koll på är dämparna(speciellt fram), Dom är väldigt känsliga och är lacken skadad på dom ska du räckna med att packboxen kommer rycka, känn även om du är ojämna i hårdhet.
Sen är det väl bara standar grejjor som behöver ses över, sånt man kollar på alla maskiner(repor,tasigbuk,alla el funkar,matta, m,m).

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
Tackar!

Allting vatt tidigare lagt.. hämtade skotern idag.. efter en helvetisk.. hetsig dag.. sålde ski doon och hämtade en assault med 20 km på mätaren :D

Det ska bli kul o testa imorgon.... all service var gjord..

en kille på polaris åf i orsa som sålde den.. hade skadat axel så därför ville han bli av med den.. men han gjorde ingen förlust trots det rabatterade priset...

Alltid kul när båda parter är nöjda!!

J

Jas Gas

nej, en kör med PSI burk och en med SLP burk däremot.. var å körde med 2 assaulter i helgen, ena tog 6.5L/mil och den andra över 7l/mil. Båda med nya mappen !
:afraid::afraid::afraid: hoppas dom är oljeshejker annars tycker jag synd om om.

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
träffade en kille som jobbar för general agenten idag... han sa att imorgon kommer det ut ytterligare en ny mappning...

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
har haft en grym helg....är helt sönder i kroppen... mkt lekt o hopp... i underbar oändlig puder.... behöver en veckas vila nu..

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
men hur som helst angående bränsle förbrukningen så spelar det mig inte nån större roll hur mkt.. men det jag bryr mig om är ju att den måste ju kunna gå mkt snållare och med betydligt högre effekt..

J

Jas Gas

ja, men vafan man vill ju kunna far ut och köra en lite längre sväng utan att ha med en farmartank.. : )
Vet inte hur stor tank det är på en Assault men många mil blir det ju inte med den soppa förbrukningen,men det kostar ju att ligga på topp.

J

Jas Gas

Nä man får ju cirkulera som en gam runt macken för att inte dö av vätske brist.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.635
480
83
Malå/Adak
Helnöjd med assaulten! Drar ganska skapligt med sås om man ligger på i lössnön men tar inte så farligt på led. Har kört min på 2L/milen ungefär en dag med mycke isbark å helvete när det bara gick att ligga på 60-70 och bara ledkörning.

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
Helnöjd med assaulten! Drar ganska skapligt med sås om man ligger på i lössnön men tar inte så farligt på led. Har kört min på 2L/milen ungefär en dag med mycke isbark å helvete när det bara gick att ligga på 60-70 och bara ledkörning.

Det låter väldigt lite... / var det i nerförsbacke me medvind ;D