Rmk 900 05-06

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
Du får inga chk eng blinkningar?
Ang kompen så kommer du få runt 9kg oavsett om den har skurit eller om den är fräsch tack vare dekompen.
Öppnar ves-portarna?
Då du ställde in tpsen sveptestade dom den för deadspots?
Till soppa kopplingarna behöver du nått som du sticker in i dom, jag köpte polaris egna för en femtilapp eller vad dom kostar...men vad som helst funkar
 

Nikkeehh

Medlem
22 sept 2011
44
0
1
Luleå
Okej, Nej den felkodar inge, var och prata med kalixmaskiner och dom gissa på att de kunde vara avgastemp givaren för ibland kan den vara trasig utan att felkoda tydligen,

Jo ves portarna öppnar sig
 

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
tittat på endel rmk 900or på blocket sen i höst och visst är det här en fin maskin, mkt lull lull men en aning högt i pris?

Länk till blocket

Fin men garanterat så har den varit skuren, inte många som bara byter kolvar för 2k/st i förebyggande syfte :p
och effekten med slp system och top är specade till närmare 165hk.
Vill man byta sidoplasten som är smält kostar den ~2k
Priset är som sagt för högt, men nånstans runt 60 kan väl vara vars den hamnar nu för tiden
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Vad ska en 900 -06 166" varva?
Sen ser man endel 900 har extra utrustning som höjdmätare och yttertemp. Undrar om någon här vet om ytter tempen och höjdmätaren är något att lita på och är de dyra att köpa?
 

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
7600 om den är original.
nja, jag får bara höjdmätaren att visa fot och den är inte i närheten av lite exakt ens, sist jag provade den visade den 2600 fot då jag stod ute på isen här i norrfjärden :p
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Vad kör ni för vikter och drevning på era långa 900.
På min sitter det 78g och jag hade tänkt dreva ner den till 19/42 istället för 20/41 org.
Har köpt 9" vändhjul och offset axeln från killen som säljer 900 med slp kittningen. Och han lät seriös av det lilla vi surrade. Och det är många bra mods på den. Men man vet aldrig med skotrar som sagt.
 

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
Jag kör 18-42 på min med 11-76 vikter men måste byta till 11-80 eller 10-78or sen jag satte på pipan
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Verkar som om många 900 blir varma kring slutburken? Men varför?
Blir det bättre med slp system?
Vad är det som skiljer mellan slp singel pipe kitt 05 och 06. Det är olika. Hur ser man skillnad?
 

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
Oj har glömt att svara, nej jag har inte org. Kedjan(EDIT: ja jag har 76p...har svårt att komma ihåg att jag inte har en rmk :p org på min är 78p)

Jag har inga problem med värmen kring min cpi burk iaf. Att det blir varmt kring org burken är nog pga att det är så tight runt om.
05ans pipa har ingen y-rör med.
 
Last edited:

Djupsnö

Medlem
22 jan 2012
20
0
1
Hälsingland
Har du hittat felet?
Har nåt liknade fel på min 05:a. Efter hård körning vill den bara gå på lågvarv eller fullvarv. Efter ett tag stannar den och startar inte förrän den kallnat rejält. Polarisverkstan (två olika) har bytt avgastempgivaren utan att problemet försvunnit och vill nu byta ECU:n för 6000 då att de tror att det kan vara felet. Men jag vill inte betala för varje ny del de vill hänga på som de tror kan vara felaktig. Alla kablage är mätta och felfria.
Tips någon?
 

Jadda

Välkänd medlem
2 nov 2008
102
0
6
Någonstans i Jämtland!
Nu är min Rmk 900 151" 06:a till salu om intresse finns,kommer lägga ut den på Blocket för 59000:-
Mkt bra skick & går bra,har gått ca 280mil.
Tyvärr har det blivit mkt mindre åkt än jag hade räknat med,dom få svängarna man gör här hemma räcker det med min gamla Et 340tr:)
 

kedos74

Medlem
18 feb 2019
10
0
1
49
Norrtälje
Verkar inte vara många i detta forum som åker Rmk 900.
Jag har iaf nyss köpt en 06:a efter att ha åkt enbart Yamaha så vi får väl se hur det funkar.

Är nöjd med den nu iaf,har inte kört så mycket ännu.
Motorn gillar jag,mkt pulver & vrid :)
Skön att köra,är lite vibrationer på tomgång & låga varv men det får man vänja sig vid när man ska åka 2-cyl storkubik.

Bytte ut "Champinion" stiften mot Ngk,litar inte på Champion.

Ska in till handlarn & åtgärda ej fungerande elstart & tankmätare.
Hej!
Någon som vet hur man kopplar förbi gas hängsskyddet då maskinen dör o kommer igen av o till?