Rmk 600 rem

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Har varit och servat skotern och dom bytte även oljepumpen enligt polaris rekommendationer, har varit ute och kört idag och de gick bättre nu men helvetet har sugit i sig 1l olja på 7mil och den började gå sämre och sämre.. Någon som vet vad det kan vara för fel ?
 

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Bytte oljepumpen då den var på 50mila service eftersom att den första tog för mycket olja så den slog igen både stiften och avgasportarna. sirAlop hur fixar man detta på smidigaste sättet ? :)
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Vet tyvärr inte hur man kan göra.

Jag skulle först ringa till dom som bytt den och höra om man kan fixa det enkelt själv,annars skulle jag köra dit den och tvinga dom fixa den direkt.
Den var ju liksom nyss inne för byte,då måste dom ju se till så det funkar innan dom lämnar ut den så folk slipper missa skoterhelger och köra 10 svängar med bil/släp
 

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Jag ska ringa dit och höra vad dom säger. Dom bytte den gamla för att den tog för mycket olja men den nya tar ännu mer.....
 

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Det kan inte vara så att vajern som styr oljepumpen kan ha farit bakom nått eller liknande så den alltid är på full styrka ?
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Vet ej hur det ser ut men det låter inte omöjligt,jag har alltid haft garanti på mina 600cfi så jag har aldrig skruvat i dom. :)