Rinabs boggieförlängning på en Mach Z-99

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Har monterat en boggieförlängning 307-345 på min Mach Z -99. Det jag undrar är hur ni som förlängt eran ski-doo med liknande plåtar har gjort med mattsträckaren.

Drar jag fast den där den ska sitta så går det ju inte skruva på den. Jag provade med brickor som distanser så att muttern man skruvar på går fri men då rallar ju muttern i mitten...

Jag får inte ihop det....
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Kanske dumt att fråga men har du vänt dem åt rätt håll?
Ta en bild så man får se hur det ser ut så blir det lättare. :)
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jo jag har vänt dem åt rätt håll. Mattspännaren på en Ski-doo -99 ser inget ut som lynx.

Jag ids inte lägga ut några bilder men jag löste problemet med att lägga en 2 mm plåt bit mellan boggieskenan och sträckarna. Då kom ställskruven ut så pass mkt att den gick att snurra på.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Jo jag har vänt dem åt rätt håll. Mattspännaren på en Ski-doo -99 ser inget ut som lynx.

Jag ids inte lägga ut några bilder men jag löste problemet med att lägga en 2 mm plåt bit mellan boggieskenan och sträckarna. Då kom ställskruven ut så pass mkt att den gick att snurra på.
Fint att du fick till det.
Har du bilder så lägg ut dom, det kanske är fler som funderar på samma lösning eller bara intresserade av ditt projekt :)