Rinab ska man inte beställa från om man vill köra skoter.

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Så jäkla sur så jag måste få gnälla på dom. Vänta först i 2 veckor på mitt paket. När det väl kommer så är rullar inte med, och inte restade heller. Fu-k, om dom lagt ner 1 minut och ringt mig eller skicka ett mail så hade jag kunnat beställa från annan firma. Nu kommer min skoter att stå även denna helg om inte som av ett under nån här i stan har hemma.

Kommer aldrig mer beställa från Rinab

Känns bättre nu... aaah

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Tråkigt att du inte blev nöjd med ditt köp hos dem, du hörde aldrig av dej till dem och frågade var grejerna hade tagit vägen?

Jag tycker du ska höra av dej till dem och fråga om du inte kan få kompensation för allt strul detta skapat för dej.

Beställde delar till min maskin ifjol och då gick det riktigt snabbt samt att det gick snabbt att få svar på mail av dem gällande frågor om delar vilket jag tycker är bra.

Mvh

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Ska ringa dom imorn . Jag skicka mail till dom igår på förmiddan och fråga var paketet var. Har än inte fått svar på det mailet men paketet kom ikväll men då utan rullar. 1 minut hade det tagit att ringa mig eller svara på mitt mail igår.. eller varför inte förra veckan??

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Så du kastar skit på firman på internet INNAN du ens pratat med dem??
Absolut! Dom svara ju inte på mail. Och du skulle nog va lika irriterad om du väntat på paket i 2 veckor och när du väl får så saknas saker som gör att du inte kan köra. Jag lämna ju mitt nummer till dom, varför inte använda det och berätta hur det ligger till, eller igår svara på mitt mail ( eller idag ). Men det är min erfarenhet och min rubrik om Rinab.

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Väntat på mitt paket från rinab i minst fyra veckor nu, garanterat 5veckor o har int fått det än, stått ståendes hela vintern inprincip, bl.a pga tidigare i vinter så blev det så att sekundärn jävlades.., så 2 veckor är it så farligt he he;) nej men, jag har fått förklarat via mejl att varför det tar tid iaf, dom väntar på delarna från deras leverantör tydligen, inget man kan göra annat än att vänta.

Kan tillägga att det kan ta tid att få svar av dom via mejl. Ringa brukar funka.

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Väntat på mitt paket från rinab i minst fyra veckor nu, garanterat 5veckor o har int fått det än, stått ståendes hela vintern inprincip, bl.a pga tidigare i vinter så blev det så att sekundärn jävlades.., så 2 veckor är it så farligt he he;) nej men, jag har fått förklarat via mejl att varför det tar tid iaf, dom väntar på delarna från deras leverantör tydligen, inget man kan göra annat än att vänta.

Kan tillägga att det kan ta tid att få svar av dom via mejl. Ringa brukar funka.
Det får ju inte ta 5 veckor i dagens värld när det gäller att leverera ett par skoterdelar!
Möjligtvis kan det ta så länge om dom inte hade brutit järnmalmen till delarna ännu...

Jag skulle aldrig acceptera sån urkass service, bojkott direkt.

Frostmork

Medlem
4 feb 2012
16
0
1
Ånge
Aj, det är inte alls kul när solen skiner och skotern står...
Ska nog dit inom en snar framtid igen, kanske får spöa på de lite :p

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Gick idag kl0730 in på ski-doo åf och fick rullarna direkt. Dessutom var dom 335kr billigare än vad Rinab skulle vart. Kommer från och med nu alltid gå direkt till Åf :)

Lyckan är total.. får köra skoter i helgen :D

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Var därför jag fråga nyss vad är det för fel på original när ni beställer från Rinab? och betala frakt för något ni är missnöjda med. Du hade kunnat köra redan förra veckan. Skotern köper folk hos en ÅF men sen ska folk köpa grejerna från olika pirat kataloger. Varför??

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Var därför jag fråga nyss vad är det för fel på original när ni beställer från Rinab? och betala frakt för något ni är missnöjda med. Du hade kunnat köra redan förra veckan. Skotern köper folk hos en ÅF men sen ska folk köpa grejerna från olika pirat kataloger. Varför??

Ja jag tycker ju att det är smidigt att sitta hemma i lugn och ro med en kopp kaffe samtidigt som man noga går igenom allt man behöver. Men från å med nu är det för mig slut med det. Tar fram orginalnummer hemma sen går jag raka vägen till Åf

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Ja jag tycker ju att det är smidigt att sitta hemma i lugn och ro med en kopp kaffe samtidigt som man noga går igenom allt man behöver. Men från å med nu är det för mig slut med det. Tar fram orginalnummer hemma sen går jag raka vägen till Åf
Inte tycker jag du varit lugn du har ju varit orolig vart grejerna är och sen blev du arg när du inte fick köra skoter till helgen. Men tur att det löste sig. Nästa gång kan du ju ta fram nr med en stor kopp kaffe i lugn och ro sen åker du till ÅF

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Va ju lugn i början, men har gått snabbt utför när denna vecka börja rinna mot sitt slut. Galen blev jag igår när paketet kom på kvällen och rullarna saknades. Ej restade heller. I ett sånt läge tycker jag att företag ska höra av sig och berätta att dom inte får fram det man beställt. Dom måste ju ganska fort vetat att dom inte kunde få fram sakerna. Logga nyss in på banken och ser att dom dragit pengar 27/2, och då priset utan rullar. Rinab funkar säkert bra i dom flesta fall.

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Gick idag kl0730 in på ski-doo åf och fick rullarna direkt. Dessutom var dom 335kr billigare än vad Rinab skulle vart. Kommer från och med nu alltid gå direkt till Åf :)

Lyckan är total.. får köra skoter i helgen :D
Du fick alltså dem gratis då de kostar 335kr hos Rinab..

Av min personliga erfarenhet att döma så skulle jag bytt namn på rubriken till "Rinab ska man beställa ifrån om man vill köra skoter".
Då jag inte har något annat än positivt att säga om dem dömt från de 20talet gånger jag gjort en beställning därifrån genom åren. Alltid fått de jag har beställt och lägger jag in en beställning på morgonkvisten på grejer de har i lager så kan jag till 99% vara säker på att senare på eftermiddagen plingar det i telefonen och jag har ett paket att hämta ut på posten, detta trotts att det handlar om en transportsträcka på ~95mil. Grymt bra gjort!

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Ska man beställa från rinab så måste man betala med postförskott, annars får man vänta som satan.

Vill man ha grejerna snabbt så beställer man ifrån skoterdelen.
Beställer man på helgen därifrån så har man grejerna på tisdag, det är service!

//Ozzy

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Det får ju inte ta 5 veckor i dagens värld när det gäller att leverera ett par skoterdelar!
Möjligtvis kan det ta så länge om dom inte hade brutit järnmalmen till delarna ännu...

Jag skulle aldrig acceptera sån urkass service, bojkott direkt.
Det har du helt rätt i, jag har ju inprincip slaget sönder garaget invändigt snart för att skotern bara står, men nu har jag gett upp iochmed att skotern ska lix säljas fortast möjligt efter montering av delarna..

Evilclown

Välkänd medlem
2 jan 2012
334
0
16
Offerdal, dalen där offren bor.
Har själv aldrig haft problem med rinab. Tar själv alltid postförskott.

Sist beställde jag på en fredag kl 19.40 nånting, fick ett mail på måndagen att allt var skickat och på tisdagmorgonen fick jag ett sms om att jag hade paket på ica.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
lägger jag in en beställning på morgonkvisten på grejer de har i lager så kan jag till 99% vara säker på att senare på eftermiddagen plingar det i telefonen och jag har ett paket att hämta ut på posten, detta trotts att det handlar om en transportsträcka på ~95mil. Grymt bra gjort!
Teleporterar dom grejerna eller?:blink1:
Antar att du menar eftermiddaan dagen efter...