Rinab ska man inte beställa från om man vill köra skoter.

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Teleporterar dom grejerna eller?:blink1:
Antar att du menar eftermiddaan dagen efter...
Nej, samma dag!
Beställer tex grejer innan jobbet 4-5 på morgonen, paketet avgår från Ånge vid 6, gör anhalt i Luleå vid 13-14 och framme är hos mig vid 16-17. Tar det mer än en dag från Rinab beror det oftast på att mitt lokala postombud inte hunnit sortera paketen sett till "tracking" - tjänsten på postens hemsida.

Men allt söder om Ånge tar minst 4-5 dagar, varav tiden paketet ligger hos Ånges förbannade omsorterings central i minst 2 dygn.

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Du fick alltså dem gratis då de kostar 335kr hos Rinab..!
Rinab 335kr/st x3 = 1005
Auto Blå 231kr/st = 693

1005-693=312

Okej, med snabb huvudräkning så missa jag på nån krona. Blev "bara" 312kr billigare hos Åf. Så svaret är nej dom var inte gratis, men jag fick nästan en :)

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Man vet ju att det inte ska ta lång tid att få grejor som man beställt. Ringde igår på middan å beställde grejor från sydligaste sverige, fick dom idag (borlänge) med posten= 1dygn.
Köpte även grejor från vilhelmina skoterskrot som kom med bussgods dagen efter.
Men här snackar vi service. Samt att jag alltid ringer å talar med dom.

zappa1

Välkänd medlem
9 mar 2013
416
4
18
skellefteå
Lyfter en gammal tråd för att få klaga lite.
Skotern står med drivaxeln ur plockad hos en kompis sen söndags.
La en beställning hos Rinab måndag om nya lager.
Fick maila idag fredag att dom nu har skickat grejerna.Nä jag kollar inte mailen varje dag utan blev förvånad att inget avi hade dykt upp.
Snön är snart borta,och kompisen drar till jobbet på onsdag och blir borta i 13 dagar!!.

Tack Rinab!.

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Har beställt därifrån ca 10 gånger aldrig varit nått problem, alltid fått grejerna inom 7 dagar.

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Samma här, har aldrig behövt vänta längre än en vecka. Oftast leverans inom 3 dagar. Så RINAB kommer forsatt att vara min huvudleverantör.

Sedan en liten undran. Att en skoter blir stående/okörbar anser jag bristande underhåll.
- Jag går efter varje säsong igenom hela maskinen för att se vad som behövs åtgärdas för att slippa ha stillestånd nästföljande säsong. Visst, saker kan pajja ändå men risken blir mindre om man sköter om maskinen.

zappa1

Välkänd medlem
9 mar 2013
416
4
18
skellefteå
3-4 dagar var jag inställd på.Blev förvånad att det tog måndag-fredag innan dom ens skickade lagren.Om dom nu hade saldofel så tycker man att dom kunde ha kontaktat en.
Då skotern är ny för mig och att kolla drivaxellager under köp inte tillhör det lättaste så...shiit happens.