REV / F6

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Var väl kanske inte helt seriös när jag skrev att jag kör en Panther 440, visst, jag har en men ser den inte som en seriös skoter.
Däremot har jag provkört en mxz 700 -00 och en REV X 800 -04. Gillade reven, men har även snabbtestat en f6, dock när den var rätt ny, dvs 04 och det var ju ett bra tag sen =) Gillade båda skotrarna med eftersom reven är såpass mycket dyrare + att jag är ute efter bra fjädring så blir det väl en F modell. Sen litar jag mer på arctics motorer än på ski-doos.
Men, får väl bege mig ut och provköra lite allt möjligt innan jag handlar.

Ja, jag tycker också att skicket är viktigt, men man vet ju sällan hur en begagnad skoter är behandlad och körd.
Om du har provkört båda modellerna tidigare så har du ju en känsla av vilken du gillade, vad du gillade. Men det är ju ändå bra att prova igen om det var länge sen sist samt att då kanske du bara provade för skojs skull, nu för att köpa. Nackdelen är ju att det är ett tag innan snön kommer och du kasnke inte vill vänta så länge med att köpa. Vet att jag själv köpt nästan alla mina skotrar innan snön lagt sig.

Angående skicket så får du ju fråga tusen frågor och sen avgöra om han är 100%ärlig, samt att klämma och känna på allt möjligt.
Finns säkert massor av folk här som kan säga exakt vad du ska kolla på en F6, vanliga fel m.m.