Köpte skotern igår, den går inte riktigt på full gas och känns som det fattas en hel del effekt.
Ena stiftet är nästan vitt medans det andra är mörkt kanske en aning blött.
Prövat att byta stift, tändhattar, kollat alla säkringar.
Den går på 8000 varv på full gas sen ibland poffar det till och den tappar ork går ner till ca 7000varv och sedan upp på 8000 igen, detta händer ungefär var 3-6sekund. Nästan som en seg varvstopp, och det poffar till varje gång. Men ibland kan den gå på full gas upp till 10 sekunder utan poff eller effektbortfall.
Prövade även att koppla ur givaren som sitter på slutburken(original slutburk) och det blev ingen skillnad, förutom att motorlampan började blinka då den var urkopplad.
Ägaren innan påstod att den gick hur bra som helst innan att han aldrig varit med om det. Dock vet jag ju inte om han talar sanning men jag utgår från det.
Jag bytte kedjehus idag, och då hann jag kortsluta batteriet ca 1 sekund, klantigt. Kan det ha med det att göra?
Efter jag kortslutit det en gång skruvade jag bort det tills allting var klart igen.
Tog för givet att det var en säkring men dom är hela allihop.
Så...jag som aldrig skruvat i en skoter tidigare, (förutom idag då jag bytte kedjehus) Har ni några starka tips på vad som kan fela?
Tacksam för svar! Tanken var ju att köpa den för att sedan till veckan fara upp till fjälls en vecka.
Ena stiftet är nästan vitt medans det andra är mörkt kanske en aning blött.
Prövat att byta stift, tändhattar, kollat alla säkringar.
Den går på 8000 varv på full gas sen ibland poffar det till och den tappar ork går ner till ca 7000varv och sedan upp på 8000 igen, detta händer ungefär var 3-6sekund. Nästan som en seg varvstopp, och det poffar till varje gång. Men ibland kan den gå på full gas upp till 10 sekunder utan poff eller effektbortfall.
Prövade även att koppla ur givaren som sitter på slutburken(original slutburk) och det blev ingen skillnad, förutom att motorlampan började blinka då den var urkopplad.
Ägaren innan påstod att den gick hur bra som helst innan att han aldrig varit med om det. Dock vet jag ju inte om han talar sanning men jag utgår från det.
Jag bytte kedjehus idag, och då hann jag kortsluta batteriet ca 1 sekund, klantigt. Kan det ha med det att göra?
Efter jag kortslutit det en gång skruvade jag bort det tills allting var klart igen.
Tog för givet att det var en säkring men dom är hela allihop.
Så...jag som aldrig skruvat i en skoter tidigare, (förutom idag då jag bytte kedjehus) Har ni några starka tips på vad som kan fela?
Tacksam för svar! Tanken var ju att köpa den för att sedan till veckan fara upp till fjälls en vecka.