rev 440 går ner i varv när det blir tungt uppför i lössnö hur fixa?

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
var ute idag och åkte puder och ravin och lite hillclimb kompisen har en
A-C 440 sno pro 05 skall enligt han vara bänkad på 105hk hos mperformance oxå en av dom få 440 mulle verkligen fått ut över 100hk på men men jag har en rev 440 07 med bla andra förbrännings rum tror det var 15,1 eller nått samt nya språnkans kolvar i så skit fin i komp osv så min är ju lite mer vässad än en std 440.

men när vi climbar så verkar det som hans går på max varv hela tiden utan att sacka utan den bara matar på uppför...

men min så fort den börja stegra sig eller gå lite tungt sackar den betydligt märkbart i varv vad kan detta bero på är min slöare helt enkelt?
eller har jag fel rem har en med 288 i slutet och en del påstar att det är det som är fel....
mina teori är annars att det är med variatorn som växlar på lite mycket samt växlar ner för dåligt eller rättare sagt inte snabbt nog när det börjar gå tungt hjälp mig vill ju inte att en kissekatt ska åka ifrån min räv he he:bawling:

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
37
Skellefteå
Spänn sekundär fjädern hårdare, då går den inte ner i varv "lika lätt".
Sen beror ju allt på föret osv jag kör själv med rätt hårt spänd sekundär sen justerar jag varvet på justerskruvarna eftersom om jag märker att de behövs.

mathiase

Välkänd medlem
11 jan 2009
202
0
16
Örnsköldsvik
låter som sekundären, spänn fjädern. min blev så när rullarna å så i primären vart dåliga, men du har ju en så pass ny skoter så borde inte hunnit bli några större slitningar där.

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Du kan inte spänna fjädern i sekundären. Att byta fjäder är det man kan göra
För att få upp varvet en aning så kan du testa att justera "klick-skruvarna" på primären, lossa alla tre muttrarna så pass att du kan vrida bultarna och höj dem en siffra åt gången(från 1-6 och original är 3) på alla tre. Kom ihåg att inte dra ut juster-bulten helt eftersom brickorna på insidan kommer lossna då.

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
japp det har jag redan är på 4 nu men den övervarvar lite men men.....
ok vart får man tag på fjäder till team sekundären då?
men jag tror jag ska pröva med en 166 rem ist 288 först tror felet ligger där