Reservdunk Nytro MTX. Hur har ni löst detta?

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Min är ju en rtx som är förlängd. därav sitter min väl då alldeles bakom avgasröret. ska försöka ta lös och dra bak den då. Ngn som vet hur kablarna är dragna?

Jo, det var en rätt okej lösning, ryms det en väska där också då? alltså som alternativ?
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Perfekt, har beställt en rörböj iaf. Visst är det som en upphöjning plus öglor på den dom har?, är det även en anordning så att man kan ställa saker där utan att det vickar?
Visa gärna en bild hur det ser ut utan dunken
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Ids inte starta nån ny tråd då de finns en miljon trådar ang. Nytros. Jag kanske få låna denna för min fråga?? Såg förra veckan en Nytro mtx på blocket som hade byggt om å flyttat på slutburken. De som var gjort va att burken va flyttad så denne kunde bygga igen tunneln för att kunna förvara grejor under dynan.
Såg riktigt bra ut, men de som jag undrar över är: 1. Blir det mer is i tunneln. 2. Vad ska man använda för ljuddämpare för att rymma den i tunneln(vill inte ha mer ljud lr effekt). 3. Skippa allt å köpa/bygga ett rack å ba montera en böj på org.burken.

Hoppas jag inte tränger mig på.. Tacksam för svar!!
 

jipetmac

Medlem
16 jan 2010
26
0
1
Slik har jeg løst det på min MTX...
Det er en snabbkopling i center som man turner 90 grader så er den fast.
IMG_0809.jpgIMG_0812.jpgIMG_0813.jpgIMG_0814.jpgIMG_0815.jpg
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Ids inte starta nån ny tråd då de finns en miljon trådar ang. Nytros. Jag kanske få låna denna för min fråga?? Såg förra veckan en Nytro mtx på blocket som hade byggt om å flyttat på slutburken. De som var gjort va att burken va flyttad så denne kunde bygga igen tunneln för att kunna förvara grejor under dynan.
Såg riktigt bra ut, men de som jag undrar över är: 1. Blir det mer is i tunneln. 2. Vad ska man använda för ljuddämpare för att rymma den i tunneln(vill inte ha mer ljud lr effekt). 3. Skippa allt å köpa/bygga ett rack å ba montera en böj på org.burken.

Hoppas jag inte tränger mig på.. Tacksam för svar!!
Skinz har ett kit för just det du skriver om. Men hur deras slutburk låter lr inte låter känner jag inte till.
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Skinz har ett kit för just det du skriver om. Men hur deras slutburk låter lr inte låter känner jag inte till.
Ska kollas, skulle vara praktiskt att slippa utblåset på ovansidan. Fast kontra Trailtank, reservdunk, olika typer av mods är nog på ett ut. Men det är ju roligt att mixtra lite också:) Tack för svar
 

Erik__K

Medlem
14 feb 2011
12
0
1
Hej. Jag kan rekomendera att kika in på Rotopax.com där finns liknande dunkar som Jiptemac har på sin skoter! Någon som har beställt av Rotopax? Jiptemac var det några problem för dig att beställa från parkeryamaha?

/Erik
 

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Jag har en Rotopax 2 gallon. Liknar mycket Kolpins men Rotopax är något tunnare. Beställde direkt via Rotopax hemsida. Det är förstås billigare att använda en vanlig dunk och göra en egen hållare men Rotopax har en smart och elegant fastsättning. Dessutom slipper man ha en böj på avgasröret eftersom den är så tunn.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Kul med egna lösningar, jag har letat en lösning på detta eftersom det inte är så tätt mellan tankställena i Sverige.
Har ni kollat med Yamaha om belastning på tunneln, behövs det några förstärkningar?
 

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
Kul med egna lösningar, jag har letat en lösning på detta eftersom det inte är så tätt mellan tankställena i Sverige.
Har ni kollat med Yamaha om belastning på tunneln, behövs det några förstärkningar?
Jag skulle nog inte åka iväg & smiska led men min 10l dunk därbak. Tror nog bandtunneln skulle få sig en knäck då. Den är ju inte sååå stabil. Så ngn form av förstärkning är nog att rekomendera.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Jag skulle nog inte åka iväg & smiska led men min 10l dunk därbak. Tror nog bandtunneln skulle få sig en knäck då. Den är ju inte sååå stabil. Så ngn form av förstärkning är nog att rekomendera.
Håller med, det jag närmast tänkte på var garanti om man får problem av detta.
Yamma har nån väsklösning för att sätta längst bak på fotbrädorna som skulle funka på en långkörning men inte när man busar fritt!