Reservdunk Nytro MTX. Hur har ni löst detta?

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
Tja!

Intresserad av att höra hur ni löst ovanstående problem. Ser gärna lite bilder också.

-08-09 orna är ju lite stabilare där bak motför -10-11. Skulle ju helst vilja få med en 10l dunk. Gärna tips på lämpliga dunkar också.

Inte intresserad av att montera trail tank.
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Jag har i och för sig XTX-tunnelslutet på min, men jag tänkte limma på en "grepplatta" av något slag och nita fast ett par ögglor på sidan av chassit. Sen på med valfri dunk, jag har köpt en svart Biltema 10 l med snabel, och spänna fast med ett tunnare band. Hade så här på en tidigare maskin och det funkar fint.
 

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
Har ingen bra lösning men vill höra varför du inte vill montera trailtank?
Gissar att han inte vill ha trailtank för att då går det inte byta tändstift utan att ta bort tanken....Därför köper inte jag en i alléfall.....
 

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
Jag vill kunna ta med mig extra soppa när de behövs. Inte svårare än så. Ni behöver inte spekulera i varför ja inte vill ha en trailtank. Har best en 10l dunk nu. Får klura på ngn vettig montering av den.
 

Zmeagol

Aktiv medlem
25 sept 2010
84
0
6
Östersund
Jag snickrade ihop en sån här på en fikarast på jobbet, skaffa ett tunnelrack och sätt en rörböj på utblåset.Sen är det bara att spänna på dunken, spaden eler vad man nu vill ha med sig. :)






 

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Såg jäkligt bra ut bean_75!
Tänkte också i dom banorna att montera dunkhållaren precis som du, bakom snorkeln.

Vad är det för dunk du använder? 5-10L , samt var man kan hitta en sådan?
Racket såg ut som något du byggt precis efter dunkens form, som gjutet! :D