Reservdelar.. DYRT!

Polaris86

Välkänd medlem
4 okt 2009
182
0
6
Borlänge
kan inte tänka mig att det bara är jag, som blir totalt galen över dessa hutlösa priser på såväl stora som små reservdelar till polaris.

kullederna till trailingarmen "fram" 690Kr st!!!:argh:
jag behövde 3:afraid:, lika så ena alustången 600kr.
Låsmuttern.....60Kr!!!ST!!!!


Måste bara få gnälla av mig lite!
Och det är nog inte bara jag som tycker detta!:eviltongue:
 

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
håller med skulle köpa plast bussningarna i framstagen kosta 600 ST!
hur fan kan en liten plast grej kosta så mkt?:confused:
gjorde egna ist kostnad? 0 kr
 

alexanaje

Välkänd medlem
1 feb 2010
272
0
16
örnsköldsvik
jag själv föredrar original iaf på packboxar. Köpte en pirat (rave 800) och den passade inte för 5 öre! va ca 1-2m för tjock och med dålig passform så bestämde mej för att lägga pengar på en original såg direkt då jag va och köpte den att spåret och hela packboxen va helt annorlunda jämfört med pirat.
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Tillbehör iofs men jag fick en hopfällbar spade av frun i julklapp. Såg sen en precis likadan fast rödlackad i polariskatalogen 2010 och där kostade den 899:-. Va f-n köpte du en spadj-l för 900 spänn för?! frågade jag frun, finkänslig som man är.
Det visade sig att den var inköpt på wått&torrt för blott en trehundring, odå ska ni veta att wått&torrt är ju inte precis kända för att vara billiga heller, bara märkesgrejer...
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Alla livsstilsprylar kostar "flis & gris".
Båthobbyn är minsann inte billig den heller.
Eller flugfiske...varför kostar ett haspelspö 1000 men ett flugspö 5000?
Och så vidare...

Det enkla svaret är: hobby, det får kosta det. :D
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
köp från usa,pröva www.ronniesmailorder.com har handlat där flera ggr,snabb service till minst halva priset mot sverige,polaris orginaldelar
Mailade och frågade vad frakten på en låg ruta, rutlist, handtagsskydd och bakre fotsteg till en Ski-doo skulle kosta...
$181 var svaret jag fick :mmph: ... trevligt nog hittade jag ett ställe som fraktade samma grejer för $59, bara att hålla tummarna att dom är lika tillförlitliga som
www.ronniesmailorder.com
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
kanske lite OT men du alexanaje:
hur såg packboxen ut, när du måtta in den, hade du delat vevhuset eller försökte du knacka in den utifrån?
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
jag köpte en bakre bussning till trailingarmen på min edge. är iofs ingen vanlig bussning utan "kulled" och bussning i ett, men 419:- för en liten plastbit med ett rör igenom kändes motigt :(
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Ja det är sjuka priser på reservdelar. Jag köper det mesta från USA, vilket är trist för de svenska handlarna men jag vägrar att betala vilka överpriser som helst.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
köpte iq framfjädrar till skotern, motorhuset begärde 2400kr ex. frakt. Blev att beställa från cycleparts för 167$ inkl, frakt och då var även 2nya förgasar nålar med i priset.
Kommer fortsätta köpa från USA så länge det är så stora prisskillnader som det är i dagsläget.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
köpte iq framfjädrar till skotern, motorhuset begärde 2400kr ex. frakt. Blev att beställa från cycleparts för 167$ inkl, frakt och då var även 2nya förgasar nålar med i priset.
Kommer fortsätta köpa från USA så länge det är så stora prisskillnader som det är i dagsläget.
Var det för ett par så var det ju som hittat. Tänkte köpa nya framfjädrar till min SnoPro från Arctic, 2200kr/styck!
En kompis skulle köpa ett par nya balataremmar till sin snopro så han kollade vad de kostade hos Arctic, drygt 700kr/styck.
BRP tycker jag har överkomliga priser på mycket delar men Arctic cats priser är hutlösa.
Jämför man dollarpriset med det svenska så har då Arctic ett betydligt högre påslag, för min del blir det då Bengans eller att beställa direkt från USA.