Rensa slutburk!?

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
35
Skellefteå
har slp pipor till liberty 700 motorn tycker att dom låter jätte lite typ mindre eller lika mkt som original. Någon ide att rensa slutburken? Finns det några knep? Typ att elda ur den med bensin eller nåt?
 

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
35
Skellefteå
psst, nae är inte effekt jag är ute efter variatorerna är redan inställda den går som en ***** stucken gris. vill bara att det ska höras att den går frammåt också:
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.248
71
48
Övik
Roligare med en maskin som knappt lever om men går uta blåöga enl. mig. Passa dig för max tillåtna dB som står i regbeviset bara..
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Pitabored:
Vet du vilket år de införde dB nivåerna i regbeviset?
Òch om de inte står, ska man bara känna sig lyckligt lottad då?
 

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
35
Skellefteå
Jo det är rätt coolt när det inte låter men den låter ju som ändå coolt men för lågt. Ingen som har en ide om hur jag kan få bort lite dämpning utan att kapa upp den:p
 
Last edited:

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
det går nog tyvärr inte att bort ljuddämpning utan att kapa upp slutburken,men satsa på en annan slutburk i stället kanske typ från mbrp eller nån annan kanske.
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
db-nivåerna gäller ju även om det inte står på regbeviset för maskinen är ju typbesiktad vid importen och den måste ju klara av dessa krav ändå.vet inte hur mycket det får låta men ca 85 db kanske.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Skippa oljudet.. Låt slutburken vara original. ALLA skotrar kan man få att leva om.... Långtifrån alla skotrar går bra. Satsa på det sistnämnda
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
JOOR det kommer bli bättre :p håll bara lite mer fullgas så kommer det bli bättre ljud :p
nee men de kommer bli bättre med tiden :p
Vad blir bättre?

Kan man inte istället spela in ljudet från nån Slednecksfilm (eller nån annan 2T-brapp-brapp-film) och sedan kan de som vill höra på högt ljud bara köra med MP3-spelaren och öronmusslor i hjälmen och volymen på full mutter så kan övriga 99.9% av skotersverige slippa brölande Slednecks-wannabies?

En vinn-vinn situation för alla...
 

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Örrbacken (Docksta/ö-vik)
Åkte med öppna dragrace pipor (typ rakt ut åt sidan) på min PolariCat 700. Det va som att ha ett jetplan innanför hjälmen, roligt i typ 2 km... dubbla öronproppar å hörselkåpor utanpå hjälmen rekomenderas (och hagelbössa för att hålla undan alla förbannade grannar)