Renegade sdi

Lynx91

Välkänd medlem
12 jan 2011
136
0
6
Fagersta
Är en renegade sdi 600 en värdig maskin?

Tänkte kolla på en -06:a.

Hört att dom inte drar så onödigt mkt. Tänkte ha den att köra mkt led och sisådär mkt lössnö.

Har ni någon kommentar?
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Har en -07,a... Soppa förbrukning med min körning 1,1-2,5 l milen. Det lägre på stenhård led och långkörning i jämnt men bra tempo. Det högre med 60/40 led/lössnö. Sen tar den lite olja och är snäll mot remmarna. Är supernöjd med min men till våren blir det att boka nytt. Haft min sen den var ny. Gått 970 mil nu.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
1,1 liter milen?? Går den 250km/h på gps och bakar god suregslimpa också?

Aldrig varit med om att någon sdi tagit mindre än 1,8l/mil (och då kördes den medvetet försiktigt för att se hur billigt man kan få den att gå.)

2,5-4,5 liter milen är väl mer att räkna med. (Om man nu kör för att ha roligt)

Detta är faktiskt provat med ett antal olika sdi maskiner som kört samma sträcka.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
1,1 liter milen?? Går den 250km/h på gps och bakar god suregslimpa också?

Aldrig varit med om att någon sdi tagit mindre än 1,8l/mil (och då kördes den medvetet försiktigt för att se hur billigt man kan få den att gå.)

2,5-4,5 liter milen är väl mer att räkna med. (Om man nu kör för att ha roligt)

Detta är faktiskt provat med ett antal olika sdi maskiner som kört samma sträcka.
Har också en sdi och på 10 mil förra helgen så drog den 1,7 l milen i snitt. Då var ca 50 % lugnare transport och 50 % mer eller mindre vansinnneskörning så det bör inte vara jättelångt ifrån verkligheten faktiskt.
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
1,1 liter milen?? Går den 250km/h på gps och bakar god suregslimpa också?

Aldrig varit med om att någon sdi tagit mindre än 1,8l/mil (och då kördes den medvetet försiktigt för att se hur billigt man kan få den att gå.)

2,5-4,5 liter milen är väl mer att räkna med. (Om man nu kör för att ha roligt)

Detta är faktiskt provat med ett antal olika sdi maskiner som kört samma sträcka.
Tja du beöver ju inte tro det om du inte vill. Du inser väl i alla fall att någon tokkörning i meterdjup lössnö var det inte frågan om. Körningen i fråga var Boden-Gällivare på en för ovanligheten slät å fin Malmens väg. Dessutom stenhårt efter en blida följt av kallt väder. Jämnt tempo med få stopp. Hade sällskap av en RS Viking,den tog 1,4 l/milen och en Arctic cat F7 som tog 1,6 l/milen på samma sträcka. I snitt med min körning tar den 1,6-2 l milen. 4,5 liter milen kanske jag uppnår om jag kör upp och ner med öppet tanklock. Och nej den bakar inte surdegslimpa, vad den går på gps vet jag inte för jag äger ingen gps.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Nja jag måste ju tro på vad ni säger men jag har aldrig kört på, bredvid eller tillsammans med en sdi som tagit under 1,8l/mil.

Min egen drar som minst drygt 2 och som mest 4,5 liter milen. Allt beroende på hur mkt puder det är...

Men 1,1 l/mil vore ju riktigt najs om min drog. Det gör den inte ens på släp. ;)
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
jag är väldigt kritiskt mot vad min egen skoter drar och hittar inte på några fantasisiffror , men jag blev faktiskt förvånad själv!

Försöker hålla fullt så mkt som möjligt! Drar den då 1.6 som den drog en dag , ja då är det *** gratis enligt mig!
 

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Min grannes farsa har en mach z 1000, den kör han på 1.8l/milen, dock lekkör han inte i pudret men gasar på normalt och kör ospårat ifall det är så där vi är.
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Ja inte hör det ju till vanligheterna att få den att ta 1,1 l/mil. Har hänt en gång under perfekta förhållanden. MEN bara det att det går om man är snäll på gasen är ju inte fel , speciellt när man ska smyga sig hem på den sista lilla skvätten soppa efter dagens tokgasande....
 

Linxskidoo

Välkänd medlem
31 okt 2011
179
1
6
www.youtube.com
förra vintern vid ledkörning låg min vid 1.2l - 1.5l och lek körning 1.7l och uppåt. Så tror att det är fullt möjligt att din tog 1.1l på en lång styrning!