Hej alla.
Jag har just köpt en Skidoo Renegade 600sdi -06 och har hunnit köra några turer och är riktigt nöjd. Skotern står i mitt kallgarage under tiden den inte används.
I tisdags tog jag skotern på släpen och körde den till jobbet där jag då bytte kedjehusolja och strappade fast några kablar som hängde och dinglade löst vid batteriet och hade en allmän översikt.
Efter avslutad mekkväll så lastar jag den på släpen och kör hem igen. Väl hemma när jag backar in den i garaget så ser jag att motorlampan blinkar och stänger av den. Igår var jag ute och provade starta igen och lampan blinkar och efter ca 1min så går den bara på 1 cylinder, jaha tänkte jag och bytte tändstift men fortfarande går den bara på en cylinder. Inga fel meddelanden syns på displayen. Har läst runt men hittar inte riktigt någon som haft detta problem med just värmeskillnaden, för innan jag körde in den i varmgaraget så har den gått som en klocka och nu är den pajj efter en garagekväll :/
Jag har nu laddat batteriet under natten, men rent krasst känns det som att temperaturskillnaden från kall -15 till rumstempererad +22 orsakat någon fukt någonstans eller vad säger ni?? Tips och ideer emottages med öppna armar
MVh Patrik
Jag har just köpt en Skidoo Renegade 600sdi -06 och har hunnit köra några turer och är riktigt nöjd. Skotern står i mitt kallgarage under tiden den inte används.
I tisdags tog jag skotern på släpen och körde den till jobbet där jag då bytte kedjehusolja och strappade fast några kablar som hängde och dinglade löst vid batteriet och hade en allmän översikt.
Efter avslutad mekkväll så lastar jag den på släpen och kör hem igen. Väl hemma när jag backar in den i garaget så ser jag att motorlampan blinkar och stänger av den. Igår var jag ute och provade starta igen och lampan blinkar och efter ca 1min så går den bara på 1 cylinder, jaha tänkte jag och bytte tändstift men fortfarande går den bara på en cylinder. Inga fel meddelanden syns på displayen. Har läst runt men hittar inte riktigt någon som haft detta problem med just värmeskillnaden, för innan jag körde in den i varmgaraget så har den gått som en klocka och nu är den pajj efter en garagekväll :/
Jag har nu laddat batteriet under natten, men rent krasst känns det som att temperaturskillnaden från kall -15 till rumstempererad +22 orsakat någon fukt någonstans eller vad säger ni?? Tips och ideer emottages med öppna armar
MVh Patrik