renagade/Summit

rave800ftw

Välkänd medlem
14 aug 2008
338
0
16
strömsund
hejsan farsan ska byta skoter till en renagade eller en summit 05/06 typ

vilken är bäst av dom......

skriv för och nak delar:p
 

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Jag skulle snarare säga att det beror på vilken typ av körning han gillar mest. Jag kör själv summit och skulle inte vilja ha nått annat trots att jag tyvärr måste säga att jag även åker en del led. Min summit var dock bara 345 lång min nuvarande ännu oprövade är 365 så dom är inte jätte långa.... För mjuk fjädring eller vingligt är inget jag haft problem med men visst blir man ifrån åkt av sportskotrarna när det blir alltför knöligt. Jag har ingen brådska när åker skoter utan njuter istället :D, stannar gärna om jag åker förbi nått roligt ställe.

Summiten är bättre i snö men sämre på led än renegaden om jag ska sammanfatta det kort, inget jag testat själv dock. Jag kan bara jämföra min MXZ mot Summiten.

Jag åker inte skoter, jag kör :laugh:

Lycka till med köpet!
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Renegaden är ju en kompromiss och jag har ingen aning vart ni kör men en summit kommer ju till sin rätt om ni har mkt snö. Renegaden är bättre allround och den är trevligare att skumpa runt på leder med.
 

rave800ftw

Välkänd medlem
14 aug 2008
338
0
16
strömsund
det blir nog allt möjligt så allround skoter men han har ju en switchback 800 och vill ha någonting i den längden fast med rev chassi