rem istället för kedja

minisillen

Välkänd medlem
3 nov 2011
1.426
0
16
borlänge

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
48
Piteå
Känns som att det blir intressant i vinter att se hur remdriften fungerar. Bra med nytänk och utveckling!

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Remdrift är absolut inte nytt. Har funnits i många år borta i USA, mestadels på turboyammisar som försöker banta ner så mycket som möjligt.
Jag ser fler nackdelar än fördelar men det är jag det..

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.153
24
38
Remdrift är absolut inte nytt. Har funnits i många år borta i USA, mestadels på turboyammisar som försöker banta ner så mycket som möjligt.
vad är nackdelarna?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
48
Piteå
Jag har också sett skotrar på youtube med remdrift men nu pratar vi inte om eftermarknads utan monterat standard från fabrik. Nytt och tillgängligt för alla. Sen om det är bra eller dåligt får tiden utvisa.

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.163
114
63
Man slipper ju betala för en oljeflaska till kedjehuset vid service, yippie! :)

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
ska bli kul o få höra hur länge man kan köra i snitt på en såndär rem. och sen få se priset på en rem!

men som en del andra säg så ser jag mer fördelar än nackdelar i nuläget.

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.197
75
48
Avliden
Det kostar garanterat mer än vad som är värt att lägga ner på din skoter (Indy Trail va?) .

C3 powersports tror jag har ett kit, men det lär ju inte passa på någon gammal Indy iallafall

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.296
1.117
113
Stora Blåsjön
Vad kan det kosta att slänga på ett sådant kitt. Rullar det nå lättare en kedja? ser intressant ut
Man kan minsta soppaförbrukningen med upp till hälften pga att det rullar så overkligt lätt med rem istället för kedja. Så det är helt klart värt det specielt på en äldre maskin som kedjan börjar blir lite rostig på. Effekten i själva motorn ökar också med upp till hela 30% så det är helt otroliga saker...