Rekommendation 2-Takts olja?

matjas

Aktiv medlem
19 feb 2009
68
0
6
Någon som har lite rekommendationer av 2-taktsolja till en
Renegade P-tek 800?

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Jag kör då på teboil helsyntet i min p tek. Köpte 20 liter för 47 kr litern köpt i finland men såg att de hade på lakkapä iallafall här i sverige då går den på 57, 25kr litern:) rökfri och luktar inte nå dålift och min har då inte skurit än iaf :)

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Inte räcker 900kr?? polarn köpte tre dunkar för 1200kr från åf. Men han kör e-tec 800. Den ska vara "känsligare" än p-teken men tror inte det är så stor skillnad från olja till olja men på 800 bör man iallafall köra på helsyntet och kanske inte det billigaste skiten du hittar. I finland vart jag köpte min rekomenderade de den framför andra dyrare oljor så bara för att den är billig är den inte alltid sämre :) BRP oljan tror jag inte är bättre än andra oljor den är bara dyr för att det står BRP på den :) Det är bara min åsikt :)

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Skämt å sidan tror jag alvarligt inte det hade märkts skillnad på min olja för 47kr liter och din för 189kr litern. säkert bra olja inte frågan om det men har inget att anmärka på min luktar inte ryker inte motorn går hur bra som helst vet inte vad mer man kan säga:)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Samma test som säger att skoter tt får toppbetyg ang sot på avgasportar.

Har kört TT i 3 maskiner. Den är billig och gör det den ska men sotar som ett as på avgasportarna.

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
håller med, men jag betalar inte 189:- litern så därför kör jag på den :) mobil oljan är dock test vinnare i flera test jag har läst, kolla länk, ganska intressant!
http://www.smp.nu/dokument/SMP-provning_av_2-taktsoljor.pdf
Jo vet att det är en riktigt bra olja och får du billigare och du tycker den är bra så är det ju bara köra på det:) Men jag skulle inte betalat org priset på 189kr litern speciellt när man kör en 800 som gillar att dricka:) Och speciellt nu när jag hittat en bra och billig olja. Då har man ju kanske råd att köra tills snön är borta också ;-)