reg.skyllt?

larsson91

Välkänd medlem
4 jan 2009
186
0
6
hej, ska beställa ny regskyllt till skotern (en -07) och undrar vilken modell(format) man får?

när man ska beställa står det att man kommer att få en "mc framskyllt", men vad menas med det?

Toy.se

Medlem
3 mar 2009
10
0
1
Luleå
Tjena beställde nyss ny skylt å då jag var lika osäker som du så ringde jag VV å frågade, "du kan välja vilken skylt som helst det kommer ändå en klisterskylt" var svaret jag fick! å de gjorde det också!

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
33
Plats
Är det inte obligatoriskt att den ska sitta på huven, eller kan den sitta på andra, mer passande ställen?

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Är det inte obligatoriskt att den ska sitta på huven, eller kan den sitta på andra, mer passande ställen?
har diskuterat tidigare, reglerna säger att skylten ska synas tydligt framifrån, men många äldre maskiner sitter de sidan av tunneln så jag vette fan. Verkar som att det är ok om den sitter dåligt placerad original men på nyare maskiner är polisen nog kinkigare om den sitter dåligt till...

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
om man skulle sätta fast den på bröstkorgen då? då syns den juh framifrån :D
Men det som är diskuterat är ju det att så många gubbar som suttit ute å tjuvfiskat osv, du sätter stor stöveln för skylten och kör så kan ingen göra nå, och för att man ska ha den framme på huven är väll för polis och helikopter?? som jag har förstått det iaf, Nå i den stilen läste jag nån stanns

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
har diskuterat tidigare, reglerna säger att skylten ska synas tydligt framifrån, men många äldre maskiner sitter de sidan av tunneln så jag vette fan. Verkar som att det är ok om den sitter dåligt placerad original men på nyare maskiner är polisen nog kinkigare om den sitter dåligt till...
Så om den sitter på tunneln orginal på en 80talare så kan inte polisen klaga eller? På min sitter den längst bak på tunneln (tvåradig mc-skylt)

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Tjena det jag har hört är att skylten skall sitta på ett såndant ställe att den är synlig framifrån men även från luften från tex en helikopter.
Jag är inte 100, men min sitter på rutan väl synlig, det är dyrt att åka på en dålig skyltning.
Finns säkert nån regelmänniska här ute som vet mera exakt vad som gäller.

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Så om den sitter på tunneln orginal på en 80talare så kan inte polisen klaga eller? På min sitter den längst bak på tunneln (tvåradig mc-skylt)
Kan och kan, idag så kan de säkert det rent regelmässigt men jag tvivlar starkt på att de skulle göra det. Man brukar ju vara duktig på att ta hänsyn till sånt som är gjort innan nya regler tillkom så borde ju vara lugnt tycker man, framförallt sånna skyltar i hårdplast, dom är ju som rätt svårt att fästa på huven :rolleyes: Men det här är ju bara personliga tankar så kom inte och var förbannad på mig sen bara :p Men jag tvivlar ändå starkt på att man skulle få bot på en maskin där det sitter original, med en mc skylt dessutom...

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
fattar inte vad det skulle spela för roll att dom kan se regplåten framifrån egentligen.
om nån får för sig att köra ifrån polisen så spelar det ju precis ingen roll om dom har sett regplåten eller inte eftersom dom ändå måste bevisa vem det är som har kört.

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
Enligt lagen så ska regnummre synas framifrån och från helikopter. Typ rutans vinkel.

Sen så äre så att skotrar äldre än ?? kanske -00?? får ha skylten på tunneln. ( Nåt årtal är det)

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Böter om polisen så önskar...
Du uppfyller inte gällande regler. Har åkt i en grupp för flera år sedan när detta var ganska nytt. En som inte hade skylt framåt åkte på bot.

Tegelby_

Välkänd medlem
22 dec 2007
332
0
16
Matfors
att ha den på tunneln är egentligen samma som att vara utan, beroende på hur snäll polisen ifråga är.

4

426H

Vill man vara laglig skall den sitta på huven eller rutan. (Väl synlig framifrån)